grotažymės | marketingomokykla.lt

Grotažymės. Kaip naudoti prekinio ženklo žinomumo didinimui?

Nesvarbu, kokias socialinės žiniasklaidos platformas jūsų prekės ženklas naudoja kaip savo socialinės žiniasklaidos strategijos dalį, žinojimas, kaip naudoti žymas su grotelėmis, padės padidinti jūsų prekės ženklo socialinių tinklų pasiekiamumą ir įsitraukimą.

Kas yra grotažymė (angl. hashtag) ir kam ji naudojama?

Tai yra raktažodis arba frazė, rašoma su grotelėmis. Paprastai socialiniuose tinkluose tai yra nuoroda (vartotojams ir algoritmams), kad turinio dalis susijusi su konkrečia tema arba priklauso tam tikrai kategorijai. „Hashtag“ ženklai padeda padaryti turinį atrandama ieškant platformoje ir veiksmingai pasiekia daugiau žmonių.

Į ką vertėtų atkreipti dėmesį?

  1. Grotažymės visada prasideda #, bet jos neveiks, jei naudosite tarpus, skyrybos ženklus. 
  2. Šie raktažodžiai veiksmingi tik paskyrose, kurios yra viešos. Priešingu atveju, su žyma pažymėto turinio nematys jūsų nesekanti auditorija.
  3. Nerašykite per daug žodžių kartu. Geriausios žymos su grotelėmis – gana trumpos ir lengvai įsimenamos.
  4. ,,Neperkraukite” įrašo grotažymėmis. Daugiau ne visada yra geriau.

Kodėl verta naudoti grotažymes?

Tokie raktiniai žodžiai labai palengvina komunikaciją socialiniuose tinkluose:

  1. Tai gali paskatinti didesnį vartotojų įsitraukimą, todėl prekės ženklo žinomumą galite padidinti naudodami firmines žymas.
  1. Būdas parodyti paramą socialinių problemų sprendimo skatinimui

Pavyzdžiui, Tarptautinę moters dieną socialinių tinklų platformose, įskaitant „LinkedIn“, buvo naudojami #EachforEqual ir #IWD2020.

  1. Naudojimasis grotažyme gali būti paprastas būdas kontekstualizuoti tai, apie ką kalbate, nenaudojant daug simbolių ir nerašant pasikartojančių antraščių.
  1. Padėkite tikslinei auditorijai jus rasti

„Linkedin“ ir „Instagram“ vartotojai gali sekti grotažymes. Todėl kelių populiarių grotažymių naudojimas gali būti dar vienas būdas padėti naujiems vartotojams rasti jūsų prekės ženklą.

Pavyzdžiui, jei „Instagram“ įrašuose naudojate #travel, kažkas, kas seka tą žymą, matys jūsų naujausią įrašą savo naujienų sraute. Tokiu būdu galite sulaukti naujų sekėjų.

Populiariausios 2021 metų grotažymės.

Tai, kas populiariausia, dar nereiškia, kad yra geriausia. Pavyzdžiui, su grotažyme #followme „Instagram“ platformoje yra daugiau nei 575 milijonai pranešimų. „Hashtag“, raginantys paspausti „patinka” ar sekti, neįtraukia jūsų sekėjų ir neprideda jokios prasmės jūsų socialinės medijų įrašui.

Tačiau neignoruokite ir populiarių grotažymių. Pavyzdžiui, #Throwbackthursday, #flashbackfriday ar kitos kasdieninės grotažymės gali būti įdomūs jūsų prekės ženklo būdai prisijungti prie platesnės auditorijos. „LinkedIn“ platformoje populiariausios grotažymės išlieka #leadership ir #productivity.

Štai dar kelios visų laikų populiariausios socialiniame tinkle „Instagram“ naudojamos grotažymės:

#love (2.1B įrašai)

#instagood (1.3B įrašai)

#fashion (972M žinutės)

#fotooftheday (931M žinutės)

#photography (769M žinučių)

#beautiful (749 mln. pranešimų)

#instagram (691M žinutės)

#picoftheday (655M žinutės)

#nature (639 mln. pranešimų)

#happy (639 mln. pranešimų).

Kaip naudoti grotažymes?

Grotažymės ir jų vartojimo tendencijos skiriasi kiekviename socialiniame tinkle. Tai lemia socialinio tinklo algoritmai bei vartotojų įpročiai. Tačiau kaip nepasiklysti ir tikslingai išnaudoti grotažymes?

  1. „Facebook“.

Optimalus naudojamų grotažymių skaičius 1-2. Rekomenduojama žymas su grotelėmis įtraukti į bet kurią jūsų parašyto „Facebook“ įrašo dalį arba į komentarus. Grotažymės taip pat naudingos grupuojant turinį privačiose „Facebook“ grupėse pagal temą. 

  1.  „Instagram“.

Parašę puikų „Instagram“ įrašą įtraukite žymas su grotelėmis. Taip pat galite įtraukti grotažymes į komentarų skiltį, kai bendraujate su savo sekėjais. Rekomenduojama naudoti 5–10 grotažymių. Į „Instagram“ istorijas specialistai pataria įtraukti iki 10 žymų su grotelėmis. Taip pat galite įtraukti grotažymes į savo prekės ženklo „Instagram“ profilio aprašymą.

  1. „YouTube“.

Šiame socialiniame tinkle rekomenduojama naudoti nuo 2 iki 3 grotažymių. Nevertėtų naudokite daugiau nei 15 žymų su grotelėmis, nes „YouTube“ nepaisys visų žymių, o jūsų turinį gali pažymėti kaip šlamštą.

  1. „LinkedIn“.

Optimalus rekomenduojamas grotažymių skaičius yra 1-2. Įtraukite grotažymes bet kur į „LinkedIn“ įrašą ar savo parašytą „LinkedIn“ platformai skirtą straipsnį. Taip įrašai atrodys profesionaliai ir bus pasiekti suinteresuoti asmenys.

Taigi, jei dar nesate naudoję grotažymių savo socialinių medijų platformose, laikas pradėti. Nors grotažymės pirmą kartą išpopuliarėjo 2007 metais, šiandien jos yra dar naudingesnės jūsų prekės ženklui!