asmeninis-prekės-ženklas | marketingo-mokykla.lt

Giedrė Ray: „Asmeninį prekės ženklą turime visi, net jei jo nevystome.“

Asmeninis prekės ženklas vis labiau tampa neatsiejama verslo dalimi. Apie tai, kas yra asmeninis prekės ženklas, kokie yra jo komunikacijos kriterijai ir kas sulėtina rezultatų pasiekimą pasakoja asmeninio prekės ženklo konsultantė, Ray Consulting, #SellYourself! Academy įkūrėja Giedrė Ray.  

Giedre, trumpai pristatykite save ir savo darbinę patirtį.

Mano pagrindinė sritis – verslo kūrimas, plėtra. Karjerą privačiame versle pradėjau labai anksti, vos 15-os metų, kuomet laisvu laiku pažindinausi su tėčio verslu. Baigusi mokyklą, darbą su studijomis pradėjau derinti jau kur kas intensyviau, nes man tai pasirodė labai įdomi veikla, o ir ambicijų pakako. 22-ejų jau tapau įmonės pardavimų ir eksporto skyriaus vadove. Po trejeto metų su vyru pradėjome vystyti saugos tarnybą, kurią turime ir iki šiol, joje šiuo metu dirba beveik 200 žmonių. 

Mano išsilavinimas – verslo ir marketingo diplomas, tai puikiai atspindi ir mano interesus. Visuose versluose ypač domėjausi šiomis dvejomis sritimis, esu tikra, kad pardavimai ir komunikacija yra neatsiejami vienas nuo kito. Savo karjeroje pasiekiau tokį momentą, kai aplinkiniai pradėjo teirautis: o kaip gi tu pasieki tokių rezultatų? Kaip surandi plėtros galimybių? Kaip reprezentuoji savo įmonę (ir save) taip, kad kiti tikėtų? Tokiems klausimams įgyjant pagreitį, supratau – atėjo laikas pradėti dalintis šiomis žiniomis plačiau. Taip įkūriau savo dabartinę įmonę Ray Consulting ir visus susijusius projektus – Social Image AgencyLinkedIn Iššūkį, ir tuoj startuosiančią #SellYourself! Academy.

Nuo ko prasidėjo Jūsų asmeninio prekės ženklo kūrimas? 

Jis prasidėjo lygiagrečiai su mano darbine karjera, tada, kai soc. tinklai tik kūrėsi, o personal branding termino Lietuvoje išvis nebuvo. Pamenu, tada klausiau savęs: kas yra tas rodiklis ar savybė, kurie padėtų padidinti pardavimus taip, kad nereikėtų konkuruoti kaina? Atsakymą gana greitai padėjo rasti partnerių elgesys, kai skambindavo man tiesiogiai ir sakydavo „skambinu tau, nes pasitikiu, su tavim lengva bendrauti, jei tu pasakysi, reiškia, taip ir bus“. Tada padariau išvadą, kad nors dirbame su verslais, bendradarbiaujame ir santykius mezgame su žmonėmis. 

Tai supratusi, pradėjau sąmoningai kurti ir vystyti savo asmeninį prekės ženklą, išsikeldama tikslus, paklausdama savęs: o kaip aš noriu, kad kiti mane matytų? Kaip noriu, kad žmonės jaustųsi pabendravę su manimi? Kokie mano komunikacijos tikslai pusmečiui, metams, penkmečiui?

Asmeninis prekės ženklas ir prekės ženklas – kuo jie skiriasi? 

Esu pastebėjusi ir išskyrusi trys pagrindinius asmeninio prekės ženklo ir brand komunikacijos kriterijus:

  1. Turinys. Asmeninio prekės ženklo komunikacijoje dažniausiai kalbame pasakodami istorijas (storytelling principu), kuriame vertę dalindamiesi know-how. Tai – turinys, „skirtas jums“. Tuo tarpu prekės ženklo komunikacijoje kur kas dažniau kalbama apie patį produktą, jo savybes, apie įmonę. Tai – turinys „apie mus“.
  2. Tonas. Asmeninio prekės ženklo komunikacijoje kalbame pirmuoju asmeniu, tonas autentiškas, asmeniškas, formuojantis nuomonę. Prekės ženklo komunikacijoje dažniau kalbama trečiuoju asmeniu, tonas dažniau oficialus, neformuojantis nuomonės, o informuojantis. 
  3. Tikslas. Pagrindinis tikslas asmeninio prekės ženklo komunikacijoje labai dažnais atvejais yra užmegzti ryšį su savo auditorija, kurti santykius, edukuoti, suteikti vertės. Tai – netiesioginiai pardavimai. Prekės ženklo komunikacijos tikslai – tiesioginiai pardavimai, kuriami pristatant produktą, paslaugą ar įmonę.

Ar asmeninio prekės ženklo kūrimas aktualus visiems? 

Asmeninį prekės ženklą turime visi, net jei jo nevystome. Mūsų vardas ir pavardė jau sukelia tam tikras asociacijas mus pažįstantiems ir nepažįstantiems. Tad jei jau turime tokį galingą įrankį, kodėl neišmokus juo naudotis? 

Tiesa, asmeninio prekės ženklo vystymo intensyvumas tikrai skirsis, priklausomai nuo mūsų turimų tikslų. Esu tikra, kad ne visiems savo srities profesionalams, vadovams, ar studentams reikia dabar pat imti ir pradėti vienodai aktyvią komunikaciją. 

Kuo greičiau norime pasiekti tikslus, tuo aktyvesnės asmeninio prekės ženklo komunikacijos prireiks, ir priešingai – jei išsikeltas tikslas dar tolimoje ateityje, galime bendrauti nuosakiau.

Kalbant apie veiklos sritis, personal branding gali būti naudingas absoliučiai visiems, nuo moksleivio, iki didelės įmonės vadovo, politiko ar netgi to, kuris nėra tikras dėl savo būsimos veiklos srities. Net ir tokiais atvejais, verta pradėti komunikuoti savo vertybes, patirtis, istoriją – tai kuria patikimumą, o jis yra universaliai naudingas tiek dabar, tiek ilgalaikėje perspektyvoje. 

Kokios pagrindinės klaidos yra daromos kuriant asmeninį prekės ženklą?

Nenorėčiau vartoti termino „klaidos“, nes, manau, jis netinka asmeniniam prekės ženklui. Tai reikštų, kad mūsų asmeninė nuomonė, komunikacijos būdas yra klaidingas; o taip nėra. Kiekvienas esame savitas ir kuo artimesnė komunikacija šiam savitumui, tuo geresni rezultatai.

Tiesa, įvardinsiu kelis dalykus, kurie tikrai gali sulėtinti rezultatų pasiekimą:

  • Nebuvimas nuosekliu. Tai – Nr. 1 priežastis, dėl ko komunikacija neveikia. Supraskime, kad bendravimas soc. tinkluose yra toks pats santykio mezgimas, skirtumas tas, kad kurdami įrašus prieš save nematome tos auditorijos, kuri juos skaito. Nepaisant to, žmonės tikisi su mumis sukurti pasitikėjimu grįstą santykį, o tam būtinas pastovumas. Jei pasakėte, kad „pasirodysite“ kartą per savaitę (ar kartą per mėnesį), šio pažado laikykitės. 
  • Trumpalaikiai rezultatai. Asmeninio prekės ženklo komunikacijoje, kaip ir bet kurioje kitoje srityje, nėra stebuklingos formulės ar sėkmės per naktį. Geriausi rezultatai pasiekiami per laiką, tad kviečiu nemesti komunikacijos po savaitės ar mėnesio, nes ji nesukūrė įspūdingų rezultatų. Palaukite bent 6 mėnesius ir tik tada vertinkite rezultatus, atlikite pakeitimus, bet nemeskite komunikacijos. 
  • Įsibrovėlio sindromas. „Tai – ne man“, „Neturiu ką papasakoti“, „Mano istorija / patirtis / veiklos sritis niekam neįdomi“. Šiuos ir panašius žodžius girdžiu praktiškai visų konsultacijų pradžioje. Nepaisant to, kad dirbu su tikrais savo srities profesionalais, klientams kyla daugybė nepagrįstų abejonių savimi. Ir tai yra normalu, nes komunikacija jiems yra nauja veikla. Kai darome kažką neįprasto, naujo, pasirodo įsibrovėlio sindromas, tačiau tokiu atveju reikia pasakyti sau, kad jis praeis įgijus šiek tiek patirties, ir tęsti.

Kokį vieną patarimą duotumėte ketinantiems kurti ar norintiems sėkmingai vystyti jau turimą asmeninį prekės ženklą? 

Pradėkite ten, kur esate. Dažnai komplikuojame dalykus, norėdami juos atidėti. Atrodo, dar nesu pasiruošęs, neturiu gražių nuotraukų, geros kokybės vizualizacijų, nesukūriau komunikacijos strategijos metams ir pan. Tai, ko iš tiesų reikia jūsų auditorijai – jūsų istorijų, patirčių ir… tiesiog jūsų. O tam resursų pakanka čia ir dabar.

Tęsiantiems asmeninio prekės ženklo komunikaciją visada rekomenduoju išsikelti arba peržiūrėti savo tikslus, ir atsakyti į klausimus: Ką turiu pasakyti ar padaryti, kad pasiekčiau šį tikslą? Ar esama mano komunikacija padeda juos pasiekti? Jei ne, ką turiu keisti? 

Daugiau apie APŽ ir jo plėtrą sužinosite „Asmeninis prekės ženklas ir komunikacija. Kaip, ką ir kada?“ mokymuose su Giedre Ray. Daugiau informacijos: https://bit.ly/asmeninis-prekės-ženklas-marketingo-mokykla