grafinis-dizainas | marketingo-mokykla.lt

Grafinis dizainas su Alina ir Rimantu: 2022 metų tendencijos, pirmosios klaidos ir mitai

„Esu Alina. Grafinis dizainas jau ketverius ar penkerius metus turi special vietą mano gyvenime“, „Esu Rimantas. Grafinis dizainas, įmonių vizualinis identitetas, kūrybiniai sprendimai ir verslo valdymas tapo kasdienybe, kuri labai džiugina“, – taip save pristato jauni, tačiau profesionalumo nestokojantys grafinio dizaino specialistai Alina ir Rimantas, kurie inerviu atskleidžia savo karjeros liūdesius ir džiaugsmus, grafinio dizaino mitus bei 2022 metų tendencijas.

Klasikinis klausimas papasakokite apie save. 

Alina: Aš esu Alina. Gyvenime turiu daug skirtingų veiklų: viena iš jų yra grafinis dizainas ir įmonių, prekinių ženklų įvaizdžio kūrimas. Kita ir pagrindinė sritis – įvairių projektų koordinavimas ir asmeninės asistentės darbas. Iš tikrųjų mano profilis yra labai platus ir domiuosi skirtingomis sritimis, bet grafinis dizainas jau ketverius ar penkerius metus turi special vietą mano gyvenime. Nors tai nėra mano pagrindinis pajamų šaltinis, tačiau tai sritis, kuriai aš skiriu tikrai labai daug laiko ir dėmesio –  analizuoju ir dirbu su tuo.

Rimantas: Esu Rimantas, 23 metų vilnietis, kilęs iš Kaišiadorių. Šiuo metu rašau baigiamąjį bakalauro darbą ISM universitete. Baigęs 12 klasių supratau, jog noriu kurti, tiesiog tuo metu nežinojau ką, tad pasukau į grafinio dizaino sritį, kuri atrodė labai artima ir įdomi. Kartu su bičiuliu įkūrėme grafinio dizaino agentūrą pavadinimu „Rekos“, kuri sėkmingai egzistuoja jau daugiau nei 2 metus. Grafinis dizainas, įmonių vizualinis identitetas, kūrybiniai sprendimai ir verslo valdymas tapo kasdienybe, kuri labai džiugina – kiekviena diena atrodo skirtinga ir savaip įdomi.

Kaip atrodo grafikos dizainerių “daily routine”.

Alina: Iš esmės viskas yra gan paprasta: visada vyksta back and forth komunikacija su klientais – tai kiekvieną kartą, kai gaunu užsakymą, jį įvykdau, išsiunčiu, gaunu  feedback, tada koreguoju, gaunu antrąjį feedback ir jau išsiunčiu galutinį rezultatą. 

Tai mano rutina atrodo taip: atsikeliu ryte, atrašau el. laiškus, tada bendrauju su klientais, išsiaiškinu, ar yra kokių naujų užsakymų, jeigu ne – toliau sėdu prie savų darbų, darau dizainus, o vėliau – išsiuntinėju, gaunu atgal ir t.t. Taip pat, komunikuoju ir su Marketingo mokyklos komanda dėl įvairių su įvaizdžiu susijusių klausimų ir vizualų poreikio.

Rimantas: Mano, kaip agentūros vadovo, rutina drastiškai skiriasi nuo grafikos dizainerio. Nors ir kiekviena diena skirtinga, nes dirbu ne tik su projektais, bet ir su įmonės vystymo klausimais, prie projektų dažniausiai prisidedu kaip kūrybininkas. Tai reiškia, jog vaikštau į brainstorm susitikimus, padedu dizaineriams atrasti sprendimus, tikrinu bei testuoju UI/UX sprendimus. Iš esmės esu kaip dizaino idėjų generavimo ir jų įgyvendinimo pagalbininkas. Dažnai diena susideda iš įvarių mini susitikimų, aptarimų, darbų planavimo, paskirstymo ir priežiūros.

Kuri 2021 metų grafinio dizaino tendencija socialiniuose tinkluose labiausiai tarsi „nervino“?

Alina: Iš tikrųjų, sakyčiau, kad galima pabrėžti, ne vieno prekinio ženklo bandymus pereiti į tokį visiškai funky stilių, pasirinkti labai ryškias ar net neonines spalvas ir tokiu būdu išsiskirti soc. tinkluose ar tarp konkurentų. Man atrodo, kad tai yra labai labai plona riba tarp beskonybės ir buvimo pastebėtu (gerąja to žodžio prasme). Tai, manau, kad mane šitas kažkiek ir nervavo – tos ryškios ryškios spalvos.

Rimantas: Nežinau kiek tai 2021 metų trendas, bet labiausiai nervavo tendencija, kai įvairios Instagram paskyros keldavo iškirptas nuotraukas ar vizualus (po 3, 6 ar daugiau), kad jų gridas atrodytų gražiai. Vartotojai matydavo po priartintą vienos nuotraukos dalį, kuri atrodė tiesiog tragiškai, jeigu žiūrėjai jas po vieną, kaip ir daro dauguma vartotojų.

Karjeroje būna visko – kad taptum geriausiu, reikia padaryti klaidų. Tai vienas karjeros džiaugsmas ir vienas liūdesys. Kokių klaidų labiausiai gailitės?

Alina: Iš tikrųjų kažkokių didelių klaidų, kurių gailėčiausi, nebuvo. Manau, kad klaidos taisomos praktikos būdu, per patirtis. Žinoma, akivaizdu, kad dabar pažiūrėjus į savo pirmuosius vizualus tikrai tų klaidų pamatau – ir elementai ne taip išdėstyti, ir spalvos netinkamai parinktos ir t.t. Šios klaidos buvo labiau padarytos iš praktikos stokos, nes tokie dalykai ateina būtent per ją. Nei viena iš tų klaidų nebuvo tokia skaudi tam etapui. Kūriau vizualus ir tiek man, tiek mano tuometiniams klientams tiko – viskas buvo gerai. Tiesiog aš pati paaugau, mano žinios, skonis pasikeitė ir automatiškai mano darbų rezultatai šiuo metu yra visai kitokie.


Rimantas: Per vėlai supratau, kad dizainas nėra tai, kas tiesiog gražu, bet yra tai, kas tikslinga kiekvienam verslui, jų tikslinei auditorijai ir kuriamoms vertybėms. Grafinis dizainas – daug daugiau nei tiesiog gebėjimas gražiai piešti ar maketuoti, tai susideda iš plataus verslo supratimo, vartotojų psichologijos, analitkos ir t.t.

Kaip manote, kokios grafinio dizaino tendencijos laukia 2022 metais?

Alina: Na čia jau keli metai prognozuojama tendencija – į madą vis labiau ateina psichodelinis stilius – kai yra neono, ryškių spalvų, bet jos derinamos labai skoningai, kuriant tartum tokį šiuolaikinio meno efektą vizualuose – manau, kad tai yra tikrai labai aktualu. Lygiagrečiai aktualu daug akcento dėti į tekstą. Tekstas vizuale tampa ne tik informaciniu elementu, bet ir puošmena, į jį atkreipiamas visas dėmesys, iš teksto yra dėliojamos formos. Mano akimis, šis dalykas yra pastebimas labai ryškiai. Taip pat, į madą grįžta visi klasikiniai istoriniai serifiniai šriftai ir jų derinimas su beserifiais šriftais.


Rimantas: Kadangi grafinis dizainas tampa vis labiau prieinamas dėka tokių platformų kaip Canva, Taylor Brands, milijonais kursų ir dirbtinio intelekto generatorių, tikrieji grafikos dizaineriai ieškos išskirtinių, bold sprendimų, kurs unikalius šriftus, kuriuos replikuoti nebus taip paprasta. Manau, kad matysim daugiau nematytų, naujų stilių, taip pat ir ištrauktų iš istorijos knygų, kurie kurs vertę, reprezentuos veiklas, o ne tiesiog – atrodys švariai.

Juokingiausias mitas apie grafinį dizainą.

Alina: Hm. Mano akimis, mitas yra tai, kad grafinis dizainas tolygus darbui su Photoshopu ar Illustratoriumi. Manau, kad techniškai kurti vizualus gali kiekvienas, vienintelis dalykas, ko iš tikrųjų reikia geram grafikos dizaineriui – tai skonio pajautimas ir žinios už programų ribų. O skonis dažnu atveju – arba įgimta, arba ne. Bet iš esmės pačių techninių įgūdžių gali išmokti absoliučiai bet kas ir tai nėra raketų mokslas. Nei photoshopas, nei iliustratorius nėra neįveikiami (šypsosi). Bet tikrasis grafinis dizainas yra daug kompleksiškesnis ir platesnis, ir net jeigu puikiai moki naudotis Illustratoriumi, bet nesuvoki prekės ženklo auditorijos poreikių, spalvų ir šriftų derinimo taisyklių – rezultatas bus tik so so.

Rimantas: Labai paprastas mitas, jog grafiniai sprendimai yra paprasta. Žinoma, yra brandų, kuriems užteks sugeneruoto logotipo, tačiau vizualiniai sprendimai labai dažnai yra centras to, ką reprezentuoja ir pristato įvairios veiklos. Tad galvoti, jog tai yra lengvas 5 minučių darbas Canva paltformoje, yra ne tik kvaila, bet ir labai žalinga bet kokiai veiklai, bandančiai ne tik parduoti savo produktus ar paslaugas, bet ir sukurti tikrą vertę.

Kodėl nori dalintis žiniomis su kitais apie šią sritį?

Alina: Neslepiant, tai viskas gavosi labai paprastai – ilgai galvojau ar man verta mokyti, nes jaučiausi nepakankamai gera, nepakankamai daug žinanti, nepakankamai daug patirties turinti. Bet vėliau supratau: „juk kažkada aš buvau tame taške, kai mano dabartinės žinios man atrodė „o wow“ – norėčiau tiek žinoti, kiek ta ateities Alina.“ Ir tuo metu, prieš penkerius metus, manau, iš dabartinės savęs tikrai žiauriai daug išmokčiau ir kiekvienas žodis būtų labai vertingas.

Tiesiog – nėra tam tikros ribos nuo kada gali pradėti dalintis žiniomis. Tai daryti gali bet kada su žmogumi, kuris jų turi mažiau. Supratusi, kad yra pradedančiųjų auditorija, kuriems visas grafinio dizaino pasaulis atrodo kaip kažkoks kosmosas, o aš jau bent kažkokį kelią tame kosmose matau – pagalvojau, kad tikrai galiu jiems parodyti ne tik pradinį kelią, bet ir paaiškinti kaip juo eiti.

Rimantas: Dėl to, nes kiekvienas gali kurti, o kūryba apskritai yra labai gražu ir naudinga bet kokio amžiaus ar srities žmogui. Tad gavęs progą pasidalinti žiniomis apie šią sritį negaliu sakyti ne (šypsosi).

Susipažink su grafiniu dizainu iš arčiau: https://bit.ly/GrafinisDizainasIrUI