marketingomokykla.lt

Į(si)kvėpk su Ieva Pumputyte

Šį kartą „Į(si)kvėpti” kviečiame su Ieva Pumputyte. Ieva neseniai baigė studijas Vilniaus universitete ir dabar stengiasi įsitvirtinti darbo rinkoje. Kaip jai sekasi ir su kokiais iššūkiais tenka susidurti jaunam marketingistui. 

Labai dažnai kalbama apie darbą ir jauno žmogaus santykį su juo. Apie jaunus specialistus, kurie turi „prasimušti” rinkoje ir darbdavių požiūrį į juos. Kokia buvo tavo patirtis?

Mano pradžia taip pat buvo sunki: reikėjo daug įrodinėti, kad esu verta dirbti įmonėje ir esu verta pozicijos. Pradžioje daug dirbau nemokamai, atlikinėjau praktikas ir taip stengiausi įgyti daugiau patirties. Dabar pažvelgusi atgal tikrai džiaugiuosi, kad ėmiausi tokių veiksmų, nes kitaip tikrai nebūčiau gavusi tolimesnių darbų. Visgi, vien praktikų ir patirties su smulkiais darbais tikrai neužteko. Pastebėjau, jog dažnai ieškoma „Entry level” (pradedančiojo) darbuotojo su jau kelerių metų patirtimi, o į atliktas praktikas žiūrima nerimtai. Kai pradėjau kandidatuoti į pirmus rimtesnius darbus, gavau labai daug neigiamų atsakymų, tačiau bandžiau tol, kol gavau savo pirmąjį darbą. Vėliau susirasti darbą tapo lengviau, tačiau pati pradžia buvo tikrai sunki. 

Ar yra tekę susidurti su netaktišku darbdavių elgesiu, kuriame atsispindėtų diskriminacija dėl amžiaus ar patirties stokos?

Taip, tikrai tekę, tenka ir esu įsitikinusi, kad dar teks ilgai. Esu susidūrusi su požiūriu, kad esu jauna ir dėl to nieko nesuprantu – vyrauja požiūris „paaugsi, suprasi”. Kartais dėl savo amžiaus negaunu tam tikrų užduočių, nors jas tikrai galėčiau atlikti. Su tokiu požiūriu esu susidūrusi ir jau atlikus paskirtą užduotį. Užsakovui nepatiko, kaip atlikau darbus, juos teko taisyti. Visi darome klaidų ir normalu taisyti darbus, tačiau užsakovas tai susiejo su mano amžiumi. Vis dėlto, daugiau žmonių vertina ne amžių, o atlikto darbo kokybę. Tai labai džiugina.

Kas labiausiai padėjo nepalūžti ir siekti svajonių?

Turbūt nėra vieno atsakymo, tačiau labiausiai padeda artimųjų bei draugų palaikymas. Daug įtakos turi ir darbinė aplinka, džiaugiuosi, jog dirbu įmonėje, kuri skatina darbuotojus veikti ir tobulėti nepaisant jų amžiaus. Gal kiek įtakos turi ir asmeninės savybės: esu užsispyrusi ir neigiamas atsakymas mane motyvuoja siekti daugiau.

Kokiomis vertybėmis vadovaujiesi gyvenime ir karjeroje?

Dirbti tyloje ir daug šypsotis. Abu dalykai padeda tiek darbe, tiek gyvenime. 🙂

Kaip marketingas atsirado tavo gyvenime?

Marketingas mano gyvenime atsirado visiškai netikėtai ir neplanuotai. Iš pradžių galvojau, jog užaugusi būsiu fotografė. Tačiau mano tėvai pradėjo savo verslą ir mums reikėjo marketingo specialisto, kadangi buvau „prie meno”, tėvai patikėjo marketingo darbus man. Taip susidomėjau šia veikla, kad nusprendžiau pakeisti studijas ir pasukti į marketingo sritį.

Su kokiais sunkumais tenka dažniausiai susidurti darbuojantis marketingo srityje?

Turbūt vienas didžiausių sunkumų yra tai, jog nėra vieno atsakymo, kaip turi atrodyti marketingui naudojamas planas. Juk vieni veiksmai gali tikti vienai įmonei, o kiti visai netikti. Žinoma, tai atneša daug nežinomybės, bet kartu ir dinamikos, nes kiekvienas projektas yra unikalus. Tai labai žavi.

Ko palinkėtum jaunam ir savęs ieškančiam žmogui?

Kad ir kaip banaliai skambėtų, bet linkiu tiesiog nesustoti! Kad ir kiek kiti sakytų, jog esi per jaunas ar nepajėgsi, bet nereikia bijoti klysti, dirbti daugiau ir nesustoti siekti savo tikslų! Anksčiau ar vėliau viskas tikrai susidėlios į savo vietas.