Živilė Sederevičiūtė „Prie kavos”

1. Dirbate ne tik su verslo įmonėmis, bet ir su studentais. Papasakokite, kokią naudą/emocijas/patirtį Jūs gaunate iš jų.Seminarai verslo įmonėms yra įdomūs savo auditorija, kuri žino, ko nori ir galimybe teorijas patikrinti praktiškai. Verslo auditorija nuo studentų skiriasi tuo, kad jai iš lektoriaus nieko nereikia (nei egzamino išlaikymo, nei pažymio), išskyrus jo kompetencijos. Dirbantis žmogus be galo taupo savo laiką, todėl jei jis naudojamas ne efektyviai, žmogus tiesiog atsistos ir išeis. Todėl su verslo auditorija visuomet yra tarsi lektoriaus barometras. Vesdama seminarus verslui, tai yra dirbančiai auditorijai, jaučiu skirtumą –pastarieji labiau vertina žinias, analizę, nei studentai. Todėl yra taip naudinga dirbti su skirtingomis auditorijomis, išbandyti skirtingas mokymo technikas, turėti privilegiją analizuoti tiek daug mokymosi efektyvumo atvejų. Po tiek metų ši patirtis suteikia didelę laisvę jaustis gerai bet kokioje auditorijoje. Šiuolaikiniai studentai taip pat yra reiklūs, tačiau studentus įpareigoja formalioji studijų pusė. Darbas su studentais leidžia suprasti kaip keičiasi darbo rinka, kokie darbuotojai į ją įsilieja, kokie vartojojai yra šioskartos atstovai. Jauni žmonės leidžia nepamesti tikrojo rinkos vaizdo ir nujausti naujas tendencijas. Stiprieji studentai puikiai atskiria kompetenciją nuo patirties, jie supranta mokslinio diskurso naudą – ir tai leidžia tikėtis proveržio ne tik versle, bet ir universitetuose, darbas kuriuose kol kas jaunimo nėra labai patrauklus. 2. Kaip manote, kokių savybių reikia, norint tapti sėkmingu verslininku?Mūsų visuomenė priprato prie tokių patarimų kaip ,,7 žingsniai į sėkmę”, ,,10 dalykų, kuriuos reikia žinoti vadovui” ir pan. Mes tarsi stovime prie kavos aparato ir norime aiškiai žinoti, kiek mygtukų reikės ,,nuspausti”, kol būsime sėkmingi verslininkai. Deja, praktika rodo, kad reikia daug daugiau, o konkrečių instrukcijų nėra. Reikia žinių, profesinių gebėjimų, aukšto emocinio intelekto, gebėjimo analizuoti daug dalykų vienu metu ir greitai priimti sprendimus, reikia visur matyti galimybes. Reikia gebėti matyti situaciją iš ,,paukščio skrydžio”, nesikapstyti operaciniame lygmenyje, reikia žinoti pasaulines savo srities tendencijas ir suprasti. kaip jos veikia tavo verslą, verslo sritį, tave kaip individualų paslaugos teikėją. Visgi, reikia pripažinti, kad labai daug dalykų nulemia tiesiog aplinkybės ir sėkmingi atsitiktinumai – kur ir kada mes atsiduriame, kaip sugebame tomis aplinkybėmis pasinaudoti. Kartais reikia talento, o kartais intensyvaus ir ilgo darbo. Tai tinka visur, ne tik versle. Pavyzdžiui, sugebėti dirbti su žmonėmis ir kompiuterinėmis programomis – vienodai svarbūs gebėjimai, jei kurio nors neturi, prarandi galimybę. Dirbant su žmonėmis svarbu žinoti, kaip išmanyti ne tik bendravimo psichologiją, bet ir suprasti, kaip keičiasi žmonių komunikacija, sprendimų priėmimas, kokie komunikacijos kanalai dominuoja ir kaip juos įvaldyti. 3. Knyga, kurią rekomenduotumėte perskaityti kiekvienam.Biblija. Ten atsakymai į visus gyvenimo klausimus, tik kartais reikia laiko tai suprasti. Visgi, jei įsitikinimai neleidžia jų priimti, tuomet reikia skaityti daug knygų ar klausyti audio įrašų – geriausios tos, kurios remiasi moksliniais tyrimais, pvz. Malcolm Gladwell ,,Virsmo taškas”, Kellly McGonigle ,,Valios galia”, James Borg ,,Minties galia”, Amund Fjeldstad ,,Parduota”, visas sunku būtų išvardinti. Bet nuolat mokytis būtina. Šiandien, kaip geriausių universitetų profesorių paskaitos yra laisvai prieinamos atviros prieigos sistemose, atsiveria didelės galimybės visiems. Šiandien žmonės vartoja (ir kuria) daug beprasmio turinio – knygų, tekstų, vaizdo žinučių medijose. Mūsų ,,eteris” yra labai užterštas. Vos paėmus į rankas telefoną ir įsijungus juokingą vaizdo siužetą, seka kitas ir dar kitas. Visi tekstai ir vaizdai užmirštami čia pat. Todėl prasmingos infomacijos atranka ir jos refleksija tampa puikiu įrankiu į sėkmę. 4. Trys dalykai, labiausiai kenkiantys įmonės įvaizdžiui.

  • Įmonės darbuotojų blogi atsiliepimai apie savo įmonę (ką kalbame artmiems ir pažįstamiems žmonėms);
  • ,,Pirmosios fronto linijos” darbuotojų nemokėjimas bendrauti su klientais;
  • Neigiami klientų ir verslo partnerių atsiliepimai apie įmonę viešoje erdvėje.

5. Trys patarimai jaunai įmonei – kaip komunikuoti, kad ji būtų pastebėta?

  • Nepardavinėk produkto, pardavinėk problemos sprendimą (naudą, kurią duos produktas ar paslauga).
  • Suteik klientui nemokamai informacijos ne tik apie savo prekę/paslaugą, bet apie kliento problemos sprendimo būdus, įgyk pasitikėjimą, priversk klientą nuolat grįžtį dėl informacijos. Kai ateis laikas pirkti – jis pirks iš jūsų.
  • Rūpinkis savo darbuotojais ir jie rūpinsis tavo klientais.