Vis populiarėjanti programėlė „Messenger“ turi daugiau nei 1 mlrd. aktyvių mėnesinių vartotojų visame pasaulyje. Pastebėję augantį šios programėlės aktyvumą, verslai taip pat pradeda tiesiogiai komunikuoti su savo klientais. Paprasčiausias būdas tai padaryti – pasinaudoti pokalbių robotų (angl. chatbot) galimybėmis, kurie automatizuoja ir supaprastina pokalbių su klientais eigą.

Marketingo mokyklos organizuotuose mokymuose „Messenger Chatbot mokymai“ įmonės „ChatMarketing“ direktorius, „Messenger“ marketingo guru  Paulius Alionis dalijosi patirtimi ir įžvalgomis, kokį privalumą pokalbių automatizacija suteikia verslams ir kokios pagrindinės taisyklės integruojant tai į savo veiklą.

„Žmonės perka emocijomis“, – savo pranešimą skambia fraze pradėjo P. Alionis. Pasak tyrimų, net 69% apklaustųjų teigia, kad susirašinėjimas su verslu kelia pasitikėjimą. Tiesa, kartais verslų atsakymų tenka laukti net kelias valandas ar dienas, tokiu atveju neretai yra pasirenkamas kitas, greičiau atsakęs, verslas. „Messenger pokalbių robotas padeda klientui greičiau gauti atsakymus ir optimizuoja verslo procesus“,- teigė mokymų lektorius.

Kokia „Messenger chatbot“ ateitis ir kokias problemas jie gali padėti išspręsti?

Šiuo metu šis įrankis daugiausiai naudojamas e-komercijos srityje, nes ten gaunama didžiausia nauda. P. Alionis teigė, kad „chatbot“ ir toliau sparčiai populiarėja, o jo tobulėjimui ribų nėra. Ateityje pokalbių automatizacija turėtų tapti neatsiejama verslų komunikacijos dalimi.

Pokalbių automatizacija verslams pasiūlo unikalius problemų sprendimų būdus, kurie yra draugiški ir vartotojui, ir pačiam verslui. „Messenger chatbot“ padeda išplėsti pardavimų kanalus ir juos automatizuoti. „Messenger“ programėlė puikiai gali tapti papildomu pardavimų kanalu, kuris nevargina klientų neaktualia reklama, o „kalbina“ juos personalizuotu ir interaktyviu būdu.

Messenger chatbot mokymai

„Chatbot“ geriau ir efektyviau aptarnauja klientus – atsakymai pateikiami per trumpesnį laiką ir netikrina vartotojo kantrybės ribos. O pasikalbėti su verslu klientai turi galimybę visą parą“,- teigė P. Alionis.

Kokių veiksmų imtis, kad klientų bendravimas su pokalbių robotu kurtų teigiamą patirtį?

Labai svarbu nepamiršti ir susirašinėjimui su „chatbot“ įrankiu suteikti tokį pat toną ir stilių, kuriuo įprastai bendrauja pats verslas, nes robotas nesukurs teigiamos vartotojo patirties, jei bendravimo maniera skirsis nuo paties verslo kaip diena ir naktis. Taip pat, nepamirškite būti atviri su savo vartotojais ir informuokite juos, kad, taupydami jų laiką, jiems sukūrėte greičiau atsakantį robotą – taip jie jausis dar svarbesni jums.

Žinoma, labai svarbu išvengti gramatinių klaidų, rekomenduojama kuriant susirašinėjimo struktūrą neskubėti ir atidžiai perskaityti kelis kartus. Struktūrą ir atsakymus dėlioti logine tvarka, apmąstyti visus galimus scenarijus, juk nemalonu būtų jei susirašinėjimas nutrūktų klientui taip ir negavus norimo atsakymo. Konkurentai nesnaudžia, labai mielai atsakys jūsų klientams į likusius klausimus.

Atsakinėdami į klientų klausimus nesiųskite jiems didelių teksto blokų, informaciją pateikite struktūrizuotai, mažais žingsneliais, su galimybe sužinoti daugiau. Neužkraukite klientų nereikalinga informacija, nesiekite jų dėmesio pernelyg dažnai, atsibosti labai lengva, o susigrąžinti prarastus klientus kur kas sunkiau. Be abejo, palikite galimybę klientams atsisakyti Jūsų žinučių ir gerbkite jų privatumą. „ „Messenger chatbot“ populiarumas ir pritaikymas sparčiai auga, jį naudoti paprasta ir greita, tačiau prieš pradedant naudotis šiuo įrankiu reikia atidžiai ir atsakingai susiplanuoti bei pasiruošti tam. Pokalbių automatizacija turi turėti aiškų tikslą.“,- pabrėžė lektorius.

Autorė Diana Makarovaitė



Say something!