Socialinis tinklas tik tok I marketingomokykla.lt

„TikTok“ tik vaikų žaidimams?

Du milijardai. Būtent tiek šiuo metu yra „TikTok“ programėlės atsisiuntimų visame pasaulyje. Buvo paskaičiuota, kad kiekvienas jos vartotojas vidutiniškai praleidžia po 50 minučių per dieną. Skaičiai kalba patys už save. Tiesa, vos programėlei pasirodžius buvo prognozuojama, kad ji perrašys istoriją. Dabar „TikTok“ diktuoja tendencijas ne tik muzikos industrijai, bet ir marketingui. Reklamos agentūros „What about“ projektų vadovo ir „Marketingo mokyklos“ lektoriaus Domanto Belevičiaus teigimu: ,,Viskas slypi paprastume, o kurti „TikTok“ turinį  ̶  ypatingai lengva.“

Kodėl valandų valandos praleidžiamos „TikTok‘e“?

„TikTok“ programėlėje vartotojai skelbia neilgus, maždaug 15 sekundžių, įrašus, kurie sulaukia milijoninių peržiūrų. Kur slypi viso to paslaptis? Pirmiausiai, turinyje. Čia galite pamatyti pačių įvairiausių temų filmukų: nuo šokių iki gyvenimiškų pamokų, grožio patarimų ar treniruočių programų. Toks turinys neįpareigoja, sukelia teigiamas emocijas, o fone skambanti muzika tik dar labiau sustiprina efektą. Juk to labiausiai ir reikia pasaulinės pandemijos fone. Tiesa?

Kitas svarbus faktorius yra turinio parengimo paprastumas. Pati programėlė leidžia nufilmuoti, sumontuoti, pridėti norimus efektus. Kitaip sakant, viskas padedama ant lėkštutės. Ir net 34% „TikTok“ vartotojų tuo kasdien pasinaudoja.

Žinoma, svarbu paminėti ir tai, jog „TikTok“ išsiskiria iš kitų platformų savo auditorija. Ji neapsiriboja viena specifine amžiaus ar socialine grupe. „TikTok“ rasite ir namų šeimininkių, ir tinklaraščių kūrėjų, ir įžymybių iš viso pasaulio, pavyzdžiui, Edą Shiraną, Bruną Marsą bei kitus.

Ar verta verslams turėti „TikTok“ paskyrą?

Išskirtinis „TikTok“ bruožas  ̶  platforma yra pritaikyta tiek įvairaus amžiaus auditorijai, tiek prekiniams ženklams. Domantas Belevičius pataria verslo paskyroms pasinaudoti išskirtiniais „TikTok“ platformos privalumais:

·     esate patvirtinamas kaip oficialus verslo atstovas (angl. vertified account);

·     galite įterpti unikalią nuorodą į puslapį, taip padidinami prekinio ženklo konversijas;

·     suteikiama galimybė iškelti savo vaizdo įrašą (angl. pin-to-top);

·     leidžiama analizuoti pasiektus rezultatus;

·    galite pasinaudoti „TikTok Ads“ įrankiu, leidžiančiu įmonėms turėti savo grotažymes, specialius efektus bei tradicinę reklamą, pasirodančią tarp vaizdo įrašų.

„TikTok“ strategija. Kaip ją susikurti?

Tam, kad piniginių ir laiko resursų nešvaistytumėte veltui Domantas Belevičius pataria į „TikTok“ žvelgti kaip į šachmatų žaidimą: ,,turite apgalvoti bent du žingsnius į priekį“. Todėl pirmiausia vertėtų atkreipti dėmesį į šiuos aspektus:

·    Kuo esate išskirtiniai? Ką norite pasakyti?

·    Kas jūsų tikslinė auditorija?

·   Nesivaikykite tendencijų aklai, o pritaikykite jas sau. Tačiau nepraleiskite progos įšokti į šį traukinį: „TikTok“ algoritmai jums sugeneruos didesnį peržiūrų skaičių.

·    Išlaikykite įrašų kėlimo pastovumą.

· Atidžiai pasirinkite nuomonės formuotojus. Pasitaiko atvejų, kai nuomonės formuotojai nepažįsta rinkos ar nemoka dirbti su prekiniais ženklais.

·    Skirkite dėmesio vaizdo įrašų kokybei.

·    Analizuokite statistinius duomenis. Tai padės spręsti prasto pasiekiamumo problemą.

Sėkmingiausi Lietuvos pavyzdžiai

Visai neseniai „TikTok“ padangėje sužibo Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras, kurio vos kelių sekundžių įrašas buvo peržiūrėtas daugiau nei keturis milijonus kartų ir sulaukė 730 tūkstančių paspaudimų „patinka“.  Daugiausiai sekėjų turinti įmonė yra „Pildyk“ (daugiau nei 126 tūkstančiai). Jos komandos kuriami vaizdo įrašai „TikTok“ platformoje sulaukė daugiau nei dviejų milijonų  paspaudimų „patinka“. Šie pavyzdžiai puikiai iliustruoja tai, jog laiku sureagavus į vyraujančias tendencijas, galima daug pasiekti.

Taigi, „TikTok‘e“ sėkmė visiems sąžininga, o visa kita  ̶  pastangų ir reakcijos laiko klausimas. Todėl dar nespėjusiems įšokti į šį, nežmonišku greičiu lekiantį traukinį, vertėtų paskubėti.

Papildomi šaltiniai: The New York Times, Social Media Today.

Teksto autorė Radvilė Viskantaitė