Sveiki atvykę į CLUBHOUSE: Nuo ko pradėti? | marketingo-mokykla.lt

Sveiki atvykę į CLUBHOUSE: Nuo ko pradėti?

Socialinių medijų pasaulyje atsirado naujas rinkos „žaidėjas” – Clubhouse. Šiam rinkos dalyviui dar nėra nei metų, tačiau jo vertė jau siekia 1 milijardą JAV dolerių. Kas šis fenomenas ir kuo jis gali būti naudingas?

Jeigu pirmą kartą susidūrėte su šiuo pavadinimu, teks nusiminti: tai nėra dar vienas naktinis klubas Vilniaus senamiestyje. Tačiau pavadinimas gali priminti laukimą eilėje prie įėjimo, nes programėle gali naudotis tik kvietimo sulaukę asmenys. Taip yra todėl, kad naujoji socialinės medijos platforma savo reputaciją kūrė per išskirtinumo prizmę.

Clubhouse. Kas tai?

Medijų naujokas „Clubhouse“ – socialinė platforma, sukurta remiantis vien tik garso pagrindu. Tai programėlė atsitiktiniams garsiniams pokalbiams su draugais ir kitais įdomiais žmonėmis iš viso pasaulio. „Clubhouse“ suteikia galimybę dalyvauti skirtinguose pokalbiuose pačiomis įvairiausiomis temomis. Tai labai panašu į tiesiogiai transliuojamas tinklalaides („podcast”), tačiau su galimybe labai lengvai pačiam pasisakyti tiesioginiame eteryje. 

2020 metų gruodį „Clubhouse“ programėlę turėjo tik 3500 vartotojų visame pasaulyje, o dabar ja naudojasi daugiau nei 600 tūkstančių vartotojų. Tiesa, nemaža dalis „Clubhouse“ vartotojų yra įžymybės. Taigi, galite gyvai pasiklausyti Opros (angl. Oprah), Eštono Kutcherio (angl. Ashton Kutcher), Elono Musko (angl. Elon Musk), Džarero Leto (angl. Jared Leto) ir kitų.

https://www.instagram.com/p/CJjPlfTsyJk/?utm_source=ig_web_copy_link

Dar vienas išskirtinumas – „Clubhouse“ programėlėje vykstantys pokalbiai nėra įrašomi. Taigi, jeigu nesuspėjote prisijungti prie pokalbio, jo daugiau ir neišgirsite. Puikus kūrėjų sprendimas, norint išlaikyti kuo didesnę aktyvių naudotojų dalį ir unikalumą.

Kaip viskas vyksta Clubhouse platformoje ?

Vartotojai gali sekti kitus vartotojus ar dominančias temas arba prisijungti prie teminių „klubų“. Tada jie įgauna galimybę naudotis įvairiais „pokalbių kambariais”, kuriuose diskutuojama skirtingoms temoms.

„Chat rooms” arba pokalbių kambariai gali skirtis ne tik temomis, bet ir savo auditorijos dydžiu. Pavyzdžiui, kai kuriuose iš jų neoficialiai gali kalbėtis tik keli žmonės, o kituose – šimtai ar net tūkstančiai, pavyzdžiui, jeigu diskusiją veda ekspertų grupės, politikai, įžymybės ar įmonių vadovai.

Kuo naudinga Clubhouse programėlė?

Nors socialinių medijų platformos savo populiarumu dažnai nepastovios (neskaitant didžiųjų socialinių platformų), dėl keleto priežasčių  „Clubhouse“ gali tapti kita populiariausia socialinių medijų platforma:

  • Platforma suteikia galimybę užmegzti ryšius ir bendrauti su profesionalais, nepriklausančiais jūsų nišai.
  • Tipiški socialinių medijų algoritmai, padedantys žmonėms surasti tik tai, kuo jie galėtų susidomėti, platformoje keičiami spontaniškais, realiu laiku vykstančiais pokalbiais pačiomis įvairiausiomis temomis.
  • Pagrindinis dėmesys skiriamas vertingiems pokalbiams.
  • „Clubhouse“ vartotojai gali jaustis saugūs, nes prie platformos gali prisijungti tik pakviesti asmenys.

Nors kitos socialinių medijų platformos orientuojasi į vaizdu ir raštu atskleidžiamą turinį (pavyzdžiui, antraštes, nuotraukas ir vaizdo įrašus), „Clubhouse“ telkia dėmesį tik į garso formatą. Būtent tai, jog „Clubhouse“ į socialinių medijų visumą įtraukė aspektą, kurį kitos platformos dažniausiai ignoruoja, (o šis vartotojų kol kas priimamas gana sėkmingai) leidžia pranašauti sėkmę. Pasaulinė pandemija sukūrė idealias sąlygas „Clubhouse“ klestėjimui: būriai žmonių, izoliuotų dėl saugumo ar sienų uždarymo, beviltiškai linkę į socialinį ryšį.

Taigi, „Clubhouse“ platforma, skirta užmegzti virtualų, bet realiu laiku vykstantį pokalbį. Nors šiuo metu prieiga prie platformos labai ribota (ja gali naudotis tik pakvietimą turintys ir naudojantys iOS operacinę sistemą), tačiau tikėtina, jog greitu metu šios kliūtys bus pašalintos.

Šaltiniai: Clubhouse, The Conversation, Mashable.

Teksto autorė Radvilė Viskantaitė