SEO – ką reikia žinoti?
SEO (angl. Search Engines Optimisation) yra procesas, kurio metu didinamas vartotojų srautas svetainėje per organišką google paiešką. Kadangi SEO, kaip vienas pagrindinių auditorijos pritraukimo įrankių yra aktualus kiekvienam, turinčiam savo internetinę svetainę, gruodžio 2 d. svarbiausiais SEO patarimais „Marketingo mokyklos“ organizuotų online mokymų metu dalinosi skaitmeninės rinkodaros agentūros „What about agency“ atstovė Gintarė Kondrotė.
Lektorė pradėdama mokymus teigė, kad mokytis SEO yra geriausia ne klausant teorijos, o dirbant su realiais projektais. Vienas iš jos pateiktų moto: „1 diena SEO praktikos yra daugiau nei mėnuo teorijos“. Pati lektorė domėtis SEO ir jos pagrindų išmoko remdamasi praktine patirtimi ir kurdama internetines svetaines. Nepaisant to, teorija labai svarbi, kaip pagrindas suvokti SEO procesą geriau, kadangi kiekvieną dieną paieškų sistemoje Google yra atliekama per 3,5 milijono paieškų, tarp kurių gali būti ir Jūsų internetinis puslapis, o kad būtumėte lengvai pasiekiami, reikia labai gerų SEO žinių. Taigi ką svarbiausio reikėtų žinoti prieš pradedant dirbti su SEO?
VIDINIS SEO
Anot G. Kondrotės, labai svarbu atsižvelgti į pagrindinius vidinio SEO faktorius, kaip turinys, meta pavadinimas, meta aprašymas, ALT tekstai, antraštės ir URL (nuorodos). Kiekvieno iš šių faktorių kūrime, turi būti panaudoti svarbiausi raktažodžiai, atitinkantys Jūsų puslapio idėją. Pasak lektorės, daug svarbiau raktažodžio panaudojimo vieta nei jo panaudojimo dažnis.
Jeigu turinyje ir antraštėse yra naudojami tie patys raktiniai žodžiai, atitinkantys vartotojo užklausą, turinys yra tinkamas. Pasak lektorės, prieš pradedant dirbti su raktažodžiais, reikalinga atlikti išsamų raktažodžių tyrimą, tuo pačiu atsižvelgiant į tai, kurie iš jų yra labiausiai ieškomi tikslinio vartotojo. Tai neturėtų būti abstraktūs žodžiai, o konkrečios nuorodos į Jūsų siūlomą paslaugą ar produktą (pvz.: gėlės – netinkamas / gėlių persodinimo patarimai, greitas gėlių persodinimas – tinkamas ir pan.)
Surasti tinkamus raktažodžius gali padėti išsami konkurentų analizė, trečiųjų šalių duomenų įrankiai, esami duomenys, „Google trends“ ir kt.
Mokymų metu G. Kondrotė pabrėžė, kad renkantis tinkamus raktažodžius visada labai svarbu pagalvoti apie vartotojo ketinimus. Renkantis raktažodžius, visada reikėtų pagalvoti ne tik apie savo prekinį ženklą, į jį bandyti žvelgti iš vartotojo perspektyvos (atsižvelgti, kas vartotojui galėtų rūpėti, kokią problemą jam reikėtų išspręsti ir pan.)
Sužinoti, kurie raktažodžiai populiariausi ir labiausiai ieškomi, galite įsidiegę Google keyword planner (naudojama kartu su Google Ads) arba Ubersuggest, o patikrinti konkurencingumą, siekiant aplenkti konkurentus Google paieškoje galima naudoti SE Ranking. Norint užtikrinti geriausią raktažodžių pasirinkimo rezultatą, dažniausiai reikėtų naudotis daugiau nei viena raktažodžių paieškos sistema.
Kalbėdama apie vidinį SEO, G. Kondrotė taip pat minėjo, kad kartais ne ką mažiau svarbu atsižvelgti ir į mokestį už paspaudimą. Raktinių žodžių paieškos sistemose galite rasti išsamius duomenis, kiek mokama už vieną nuorodos paspaudimą su atitinkamu raktažodžiu. Jeigu Jums priklauso svarbus komercinis projektas, gerai įkainoto raktažodžio pasirinkimas gali nulemti nemenką gražą.
IŠORINIS SEO
Anot G. Kondrotės, išorinis SEO nėra tik atgalinės nuorodos. Tai veikla, daroma už svetainės ribų, kaip turinio rinkodara, socialinių tinklų rinkodara ir kt. Tokiu būdu išorinis SEO padeda padidinti srautą, kurti patikimumą, padidinti prekės ženklo žinomumą. Tačiau atgalinės nuorodos tebėra labai svarbios Google algoritmams. Lektorės teigimu, svarbu pateikti atgalinę nuorodą, atributą ir inkarinį tekstą. Kokybiška atgalinė nuoroda turi turėti aukštą domeno autoritetą, atitikti turinį, turėti mažai išeinančių nuorodų, būti indeksuojama, vesti į aktualų puslapį, turėti aiškų ir aktualų inkarinį tekstą.
Kadangi natūraliai gauti atgalines nuorodas yra gana sudėtinga, G. Kondrotė teigia, kad būtina kurti aktualų ir įdomų turinį vartotojams tinklaraščio pagalba. Tokiu būdu ne tik gaunamos atgalinės nuorodos, bet ir didinamas prekės ženklo žinomumas, skatinamas srautas. Aktuali informacija tinklaraščiuose taip pat turi būti teikiama kryptingai – įrašas turi kurti vertę. Kitu atveju, jeigu turinio vertė nulinė, nes rašoma be tikslo – įrašas neduoda jokios naudos.
Svarbu atsižvelgti ir į egzistuojančių nuorodų optimizavimą, informacijos dalijimąsi socialiniuose tinkluose.
TECHNINIS SEO
Indeksavimas, anot G. Kondrotės, yra viena svarbesnių temų kalbant apie techninį SEO. Be jo turinys nebus pasiekiamas. Tai atspindi esminiai proceso etapai: tikrinimas > indeksavimas > reitingavimas. „Google“ ieško naujo arba atnaujinto turinio internete, todėl pagal indeksavimą „Google“ analizuoja ir išsaugo tikrinamą informaciją. Pagal ją, „Google“ reitinguoja gautus rezultatus, o nuo to priklauso puslapio matomumas. G. Kondrotė teigė, jog kuo geriau suindeksuotas turinys, tuo greičiau jis bus pasiekiamas vartotojui ir atsidurs pirmuosiuose paieškos rezultatuose.
Techniniam SEO, indeksavimui ir vartotojo patirčiai taip pat labai svarbus tinkamas ir aiškus tinklalapio išdėstymas ir vidinis puslapių susietumas. Kuo paprastesnis svetainės išdėstymas ir hierarchija, tuo lengviau puslapis bus randamas.
SEO mokymų pabaigoje G. Kondrotė pridūrė, kad SEO ir prekės ženklo viešinimas – du tolygiai svarbūs dalykai, galintys pasiekti sėkmę, kadangi vien tik SEO raktažodžių populiarinti prekiniam ženklui neužtenka. Lektorė pabrėžė, kad naudojant SEO raktažodžius yra svarbu ne kiekybė, o kokybė, nes mažesnis kiekis tikslingo turinio gali pritraukti reikiamą auditoriją, kuri yra daug svarbiau nei Google. Taip yra todėl, kadangi vartotojo poreikių patenkinimas ir įsitraukimas yra stebimi Google. Jeigu vartotojas bus įtrauktas Jūsų puslapio, Google į tai būtinai atsižvelgs.
Taigi SEO, kaip vienas pagrindinių paieškos optimizavimo įrankių gali būti Jūsų prekinio ženklo raktas į sėkmingų rezultatų siekimą, kurių ir linkime!
Teksto autorė Deimantė Vaitkutė