Saulius Vanagas “Prie kavos”

1. Vien peržiūrėjus Jūsų asmeninę „Facebook“ paskyrą, o ką jau kalbėti apie nuveiktus darbus, matosi, jog esate veiklus žmogus. Papasakokite, kaip neprarandate motyvacijos ir nuolat judate į priekį.Kuo užsiimu ir ką veikiau/veikiu gyvenime galima pamatyti „Linkedin“. „Facebook“ parodo tik tiek, kad mėgstu keliones, fotografiją ir dirbu su VoodooSales.lt. O kas nemėgsta kelionių? O jei rimtai – nežinau ar galiu save priskirti prie „veiklių“ ar „neveiklių“, tiesiog darau tai, ką mėgstu daryti labiausiai: mėgstu iššūkius, nebijau sunkumų, žiūriu į daugumą sprendimų per „out of the box“ prizmę. Kitaip tariant, turiu hobį, kuris tapo darbu, o tai yra vienas lengviausių būdų neprarasti motyvacijos. Nors hobius turiu kelis, o darbą tik vieną, manau, svarbiausia taisyklė yra daryti tai, ką mėgsti, na ir be abejonės, turėti aiškius tikslus ir siekius, nes jų neturint motyvacija greit dingsta susidūrus su rimtesniais sunkumais. O jeigu pajaučiate, kad darbas nebedrive’ina, reiškiasi ne tą darbą dirbate, ne su tais žmonėmis tą darote arba nemokate išsikelti sau aiškių siekių ir tikslų. Nemažai metų dirbau vienoje gan didelėje digital agentūroje, tačiau kai per ilgą laiką praradau motyvaciją dirbti joje – susirinkau savo daiktus ir išėjau. Išėjau į niekur, niekieno neverčiamas, išėjau tiesiog pailsėti. Po keletos dienų dalis pažįstamų pradėjo prašyti konsultacijų pardavimų auginimo ir pardavimų žmonių suradimo klausimais. Taip atsirado VoodooSales.lt projektas. 🙂 Tad motyvaciją kartais prarandame visi, vėlgi priklauso, kaip dažnai tai įvyksta ir kas seka po to. Bet jeigu dirbate tai, kas patinka, jus supa komanda/kolegos, su kuriais sutampa Jūsų vertybės, neturite riboto mąstymo vadovo, kuris griauna, o ne padeda statyti – tada galima ir „kalnus nuversti“. Visais kitais atvejais verta grįžti prie mano anksčiau paminėtų motyvacijos išlaikymo būdų.  2. Jūsų pirmoji patirtis pardavimų ir marketingo srityse. Papasakokite, nuo ko viskas prasidėjo ir kaip pajutote, jog tai Jūsų „varikliukas“.Bendrai pardavimuose aš nuo 5-6 metų. Tad juokauju, jog turiu 30+ metų patirtį. 😉 Pirmi pardavimai, kuriuos dariau buvo tam tikros produkcijos prekiavimas įvairiose turgavietėse. Sekėsi gan gerai nuo pat pradžių, tad nuo vaikystės žinojau, kaip uždirbami, o ne gaunami pinigai… Patirtis marketinge gal kiek mažesnė, bet 15 metų suskaičiuočiau (pradėjau baigęs studijas), čia atsiradau per reklamą. Mėgau reklamą, patikdavo ją stebėti, analizuoti – taip pradėjau studijuoti reklamos vadybą, bet studijų metu supratau, kad reklama man „per siaura“ sritis. Beje, į reklamą patekau po to, kai nutraukiau telekomunikacijos studijas KTU (mokykloje buvau tiksliųjų mokslų atstovas, tad fizika, matematika buvo tai, su kuo maniau, jog siesiu ateitį). Visgi supratęs, kad ne tik reklamoje save matau – praplėčiau kompetencijas marketinge. O galiausiai per ilgus metus marketinge, marketingo valdyme, pasukau link pardavimų valdymo, verslo plėtros, kūrimo, vystymo, verslo konsultacijų krypties. Bet marketingas, pardavimai yra neatsiejama mano gyvenimo dalis. Kaip, beje, ir dabartinis darbas, kuris labiau susijęs su pardavimų mokymais, verslo konsultacijomis ir vadovų, bei pardavimo/marketingo profesionalų galvų medžiokle. Vėlgi pajusti, kad tai yra mano „varikliukas“ nebuvo sudėtinga, jeigu tau kažkas patinka – pradedi daryti ir jeigu matai, kad tau patinka tą daryti – darai. Nepatinka – reiškiasi tai ne tau. 🙂 Kiekvienam reikia atrasti save ir pajausti, ką mėgsta labiausiai. Man patinka kurti, plėsti, strateguoti, auginti, konsultuoti, mokyti – tad taip ir pajutau, jog tai yra tai, ką mėgstu ir galiu daryti.  3. Knyga, kurią rekomenduotumėte perskaityti kiekvienam.„50 pilkų atspalvių“. Juokauju, žinoma. 🙂 Knygų vertų dėmesio yra daug, tačiau pirmoji, kurią prisiminiau išgirdęs šį klausimą, yra „Įtakos galia“ – Robert B. Cialdini. Beprotiškai fantastiška knyga, norintiems suprasti pardavimo gudrybes ir pasisemti papildomos motyvacijos. 🙂  4. 3 didžiausios klaidos atliekant pardavimus.Vien klaidų galėčiau prirašyti kelis puslapius, bet pirmos trys turbūt būtų:

  • Nesilaikymas pardavimo proceso (ypač svarbi dalis „Interviu“ – poreikio išsiaiškinimas/supratimas/sukūrimas), – taip esu „olds’chool pardavimų gerbėjas, bet manau kad tai vienas priimtiniausių variantų);
  • Išankstinis nusistatymas (“ai šitas klientas nepirks, neverta su juo kontaktuoti”);
  • Nenoras treniruotis ir gilinti žinias ( „Juk aš jau visąžinis, kam man dar treniruotis, tobulintis?“ Ir dauguma, net nesusimąsto, kad pvz. sportininkai treniruojasi kasdien, norėdami pasiekti reikiamus rezultatus per varžybas – jiems atrodo, kad pardavimai tai lengvas pasivaikščiojimas…

5. 3 patarimai, norint atlikti nepriekaištingą pardavimą.Nežinau, ar yra nepriekaištingų pardavimų, nes turi būti „supergenijus“, kad įvykdytum tokį pardavimą, bet jei tai būtų, duosiu tris patarimus:

  • Tikėkite tuo, ką parduodate;
  • Pardavinėkite tik tai, kuo tikite;
  • Nemanykite, kad klientai yra „durnesni už jus“. Kitaip tariant, būtinas atvirumas ir sąžiningas/nuoširdus bendravimas (ko dažnai pasigendama tarp pardavimo žmonių).

Ačiū, Sauliau, už labai šiltą, nuoširdų ir jaukų pokalbį!