Patreon. Kūrėjų palaikymas kaip prenumerata | marketingomokykla.lt

PATREON. KŪRĖJŲ PALAIKYMAS KAIP PRENUMERATA

Pasaulinės pandemijos metu, apribojus judėjimą ir uždraudus renginius, daugelis kūrėjų ėmėsi naujų iniciatyvų bei kelių, leidžiančių pasiekti savo gerbėjus. Vienas jų – „Patreon“. „Patreon“ yra platforma, jungianti turinio kūrėjus su gerbėjais ir palaikytojais mokamos prenumeratos pagalba. Nors „Patreon“ yra skirtas turiniui, kuris jau yra kuriamas ir skelbiamas, tačiau tai suteikia kūrėjams galimybę gauti pastovias pajamas už išskirtinį turinį, skirtą tik mecenatams.


Galima teigti, jog ši platforma yra modernus požiūris į klasikinę rėmimo koncepciją. Remiantis istoriniais šaltiniais, įvairių kūrėjų, pavyzdžiui, dailininkų, muzikantų ar pjesių autorių darbai kartais būdavo finansuojami turtingųjų. „Patreon” veikia panašios koncepcijos pagrindu. Tai leidžia daug didesnei auditorijai finansuoti jiems patinkančius menininkus ir kūrėjus už kiekvienam prieinamą prenumeratos kainą. 

Kodėl verta naudotis „Patreon“?

Šiandien „Patreon“ naudoja daugiau nei 200 000 kūrėjų, kurių gretose rasite muzikantų, rašytojų, verslininkų, tinklalaidžių kūrėjų ar vaizdinį turinį „YouTube“ kanale kuriančių žmonių. To priežastys yra net kelios.

  • Pirma, nuoseklūs ir patikimi mokėjimai kiekvieną mėnesį. „Patreon“ užtikrina, kad atitinkama suma bus automatiškai nuskaičiuojama nuo prenumeratoriaus banko sąskaitos, todėl pinigus gausite laiku.
  • „Patreon“ ir kitos panašios platformos pasirūpins mokėjimo grąžinimais ir atmestais mokėjimais, kad apsaugotų kūrėją.
  • Kūrėjas gali sukurti gana gerai parengtą profilį, kuris veikia kaip kūrėjo ir bendraautoriaus veiklos ir sąveikos centras. Dėl šios priežasties bendraautoriai gali lengvai ir tiesiogiai kreiptis į kūrėją, kad galėtų užduoti klausimus ir pateikti atsiliepimų.
  • Puikiai tinka įsitvirtinusiems nišos kūrėjams su aistringais gerbėjais.

Kam skirtos „Patreon“ narystės pakopos?

„Patreon“ platforma leidžia kūrėjams nustatyti kelis narystės lygius. Tai gali paskatinti atsitiktinius gerbėjus mokėti mažą mėnesinį mokestį, pavyzdžiui, vos 1 USD per mėnesį. Labiau atsidavę sekėjai, gali skirti didesnę sumą: nuo 10 USD arba 20 USD per mėnesį. Aukštesnės pakopos suteikia finansuotojams prieigą prie aukščiausios kokybės ir išskirtinio turinio, kurio žemesnio lygio rėmėjai neturi. Tai, koks turinys ir kokie kainų apribojimai taikomi, priklauso nuo paties kūrėjo. Kai kurie kūrėjai gali pasirinkti tik vieną pakopą tam, kad sumažintų atlygio ir komunikacijos valdymo pridėtines išlaidas. 

Kaip veikia „Patreon“ platforma?

„Patreon“ padeda kūrėjams valdyti savo projektus per svetainę. Paprasti puslapio dizaino įrankiai leidžia kūrėjui pridėti savo sukurtą produktą ir tekstą į viešai matomą puslapį, kad pritrauktų lankytojų. Tada kūrėjas gali sukurti kelis narystės lygius ir nustatyti, koks turinys jų laukia.

Platformoje yra įrankis, skirtas stebėti, kaip ir kokie pokyčiai vyksta paskyroje. Tai leidžia užkirsti kelią masiškam rėmėjų netekimui. Taip pat puslapyje rasite pokalbių ir el. pašto įrankius, skirtus bendrauti su klientais. „Patreon“ suteikia galimybę kūrėjui parengti mecenatų apklausas tam, kad galėtų sužinoti jų nuomonę ir stebėti projekto pajamas.

Kokie pagrindiniai platformos trūkumai?

  • Mažas kūrybinių projektų pastebimumas, net naudojant raktinius žodžius ir žymas su grotelėmis.
  • 5% nuo savo gautų pajamų mokate tiesiogiai „Patreon“, o dar maždaug 5% – tvarkymo mokesčiams.
  • Kūrėjai pastebėjo, kad daugelis žmonių už turinį nemokės dėl pasikartojančių mokėjimų pobūdžio. Paprašius 1 USD jie jums tai padovanos, tačiau paprašius 1 USD per mėnesį, daugelis atsisako.
  • Kol prenumeratorių rate nėra tiek daug žmonių, galite nesulaukti teigiamų atsiliepimų.

Kitos alternatyvos.

„Patreon“ yra gerai žinomas milžinas ir abonentinio sutelktinio finansavimo pradininkas, tačiau tai nereiškia, kad tai vienintelis jūsų pasirinkimas. Yra daugybė portalų, leidžiančių lengvai nustatyti pasikartojančius mokėjimus, įskaitant „Stripe“, „Square“ ir „Paypal“, kurie visi lengvai integruojami su populiariomis svetainių platformomis, tokiomis kaip „SquareSpace“ ir „WordPress“. Taip pat yra dar kelios panašiu į „Patreon“ principu veikiančios platformos.

  • „Kickstarter“ yra pasaulinė sutelktinio finansavimo svetainė, veikianti nuo 2009 metų. Ši platforma yra prieinama žmonėms iš viso pasaulio.
  • „Podia“. Nors ši platforma nėra identifikuojama kaip rėmimo prenumerata svetainė, tačiau „Podia“ leidžia tūkstančiams kūrėjų parduoti skaitmenines prekes klientams.
  • „Buy Me A Coffee“ arba „BMC“ yra nemokama aukų platforma kūrėjams, kuri prasidėjo kaip „WordPress“ priedas.  „BMC“ leidžia kūrėjams gauti nuolatinį palaikymą, dalytis išskirtiniu turiniu.
  • „Indiegogo“ yra sutelktinio finansavimo platforma, kuri yra „Kickstarter“ ir „Patreon“ konkurentų sąrašo viršuje. Ji buvo įkurta 2008 metais ir leidžia žmonėms surinkti lėšų idėjoms, labdaros organizacijoms, startuoliams bei produktams.

Taigi, platformų, kurios gali atnešti atlygį yra pakankamai, tačiau svarbu atidžiai peržvelgti visus niuansus, o lemiamą sprendimą priimti atsižvelgus į tai, kokį produktą ketinate pasiūlyti savo potencialiems klientams.

Šaltiniai: Insider, Patreon, The Abundant Artist, Sum Up.

Įdomu influencerių marketingas? Įsigykite mokymus čia: https://bit.ly/3v35goZ