influenceriai | marketingomokykla.lt

NUOMONĖS FORMUOTOJAI ĮMONĖS RINKODAROJE: GRIAUNA AR KURIA?

Inovacijų ir socialinių medijų persmelktame pasaulyje nieko nebestebina pasakymas, kad verslo sėkmė slypi nuomonės formuotojų (angl. influencer) rinkodaroje. Tačiau kodėl prieš 10 metų tik garsenybes apėmęs rinkodaros segmentas dabar tapo toks svarbus? Kokią strategiją pasirinkti, kad bendradarbiavimas su sekėjų armiją turinčiu žmogumi taptų naudingas verslui?

Gaunama vertė.

Galima teigti, jog nuomonės formuotojų, kitaip dar vadinamų influencerių, rinkodara yra tam tikros rūšies socialinės žiniasklaidos rinkodara. Čia visas dėmesys sutelkiamas į asmenis, turinčius stebėtojų ratą, kurie yra vertinami kaip savo nišos ekspertai, produktų ar paslaugų vertintojai. Poveikį darančių asmenų rinkodara veikia dėl didelio sekėjų pasitikėjimo. Nieko keisto, jog nuomonės formuotojų rekomendacijos yra socialinio įrodymo forma potencialiems jūsų prekės ženklo klientams. Tai lemia, jog reklama greičiau ir efektyviau pasiekia užsibrėžtus kampanijos tikslus, o įmonė tampa lengviau atpažįstama.

Kas geriau: mikro ar makro?

Analizuodami nuomonės formuotojų rinkodaros strategijas pastebėsite, jog dažniausiai stengiamasi bendradarbiauti su gerai žinomais influenceriais. Žinoma, jie jums suteiks didžiausią auditorijos pasiekiamumą ir tokiu būdu geriausią jūsų reklamos išlaidų grąžą. Tačiau nepamirškite dar vieno labai svarbaus aspekto: influencerių skirstymas pagal populiarumą yra pakankamai subjektyvus dalykas.

Mažesnio masto influenceriai, dar vadinami „mikro“(2–15 tūkst. sekėjų) ar „nano“ (iki 2 tūkst. sekėjų) nuomonės formuotojai, taip pat gali jums padėti užmegzti ryšį su žmonėmis. Pavyzdžiui, jei vietinis nano influenceris turi tik 1 000 stebėtojų, tačiau visi jie yra vietinių įmonių savininkai, tai toks bendradarbiavimas gali turėti žymiai didesnę pridėtinę vertę nei platesnio masto kampanija. Kodėl? Yra pastebėta, jog mažesnė auditorija būna labiau įsitraukianti. Žinoma, piniginis aspektas irgi svarbus. Didelę auditoriją turinčių nuomonės formuotojų įrašai gali kainuoti nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių eurų. Tuo tarpu mažesnieji sutinka dirbti už kelis kartus mažesnį atlygį. 

Tiesa, verta paminėti, jog makro influenceriai labiau pasiteisina ilgalaikiam bendradarbiavimui. Net yra spėliojama, jog ateityje didelę auditoriją turintys nuomonės formuotojai taps tik kelių prekinių ženklų ambasadoriais, o visa kita reklama nuguls į mažesniųjų profilius. Toks pokytis nulemtų nepakitusį pasitikėjimą sekamųjų reputacija. Šis klausimas vis dažniau ir plačiau aptarinėjamas, nes yra profilių, kurie laikui bėgant tapo visai nepatrauklia skelbimų lenta. Todėl rinkdamiesi partnerius, atkreipkite dėmesį ne tik į jų kuriamą turinį, bet ir į tai, su kokiais prekiniais ženklais jie jau bendradarbiauja. Taip išvengsite vertybinių konfliktų.

Kaip susikurti nuomonės formuotojų rinkodaros strategiją?

Kaip ir bet kuri rinkodaros taktika, darbas su nuomonės formuotojais  reikalauja apgalvoto tikslo ir detalaus veiklos planavimo. Strateginės sėkmės nerasite vien išsiųsdami nemokamus daiktus visiems, kas prašo, ar jau esamiems jūsų partneriams.  Norėdami, kad tokia rinkodarinė strategija duotų naudos atkreipkite dėmesį į šiuos aspektus:

·   Nesiblaškykite tarp skirtingų socialinių medijų. Pasirinkę vieną, galėsite tikslingiau išnaudoti reklamos galimybes.

·   Neskubėkite rinktis bendradarbiavimo partnerių (nuomonės formuotojų). Ši stadija nėra tik „išsirink ir eik“. Tai apims kruopštų stebėjimą. Tik atlikę analizę, suprasite, su kuo verta bendradarbiauti, o ką verčiau palikti nuošaly.

·   Nustatykite biudžetą ir rinkodaros valdymo strategiją.

·  Aiškiai susidėliokite tokios rinkodaros kampanijos tikslus ir norimą perduoti žinutę potencialiems klientams.

·   Analizuokite gautus kampanijos rezultatus. Tai leis greičiau identifikuoti padarytas klaidas arba bus prevencija ateityje.

Nors nuomonės formuotojai yra tam, kad padėtų sukurti pridėtinę vertę, tačiau tai, kaip atrodo ir veikia jų rinkodaros pasaulis, per trumpą laiką labai pasikeitė ir po penkerių metų gali smarkiai skirtis nuo šiandienos. Svarbu, jog visada būtumėte pasirengę pokyčiams.

Šaltiniai: Sprout Social, Influencer Marketing Hub.

Įdomu influencerių marketingas? Įsigykite mokymų įrašą: https://bit.ly/3v35goZ