Laura Aleksandravičė “Prie kavos”
1. Kaip gimė idėja įkurti Influenceriai.lt agentūrą? Kokia buvo pradžia? Dvejus metus dirbau “Adidas” ir “Reebok” prekių ženklų vadove Lietuvai. Didelę abiejų prekių ženklų rinkodaros strategijos dalį sudarė būtent influencerių marketingas. Dirbome su 46 influenceriais ir buvome sukūrę didžiausią iki tol nuolatinių prekių ženklų ambasadorių tinklą Lietuvoje – nuo mikro iki mega nuomonių formuotojų.Nors įgyvendinant influencerių marketingo projektus mums padėjo agentūros, jaučiau didelį profesionalų, galinčių konsultuoti strateginiais klausimais, atrinkti influencerius ne pagal pažintis ar jausmą, o pagal pamatuotus rodiklius, trūkumą.Tada ir supratau, kad atėjo metas savo patirtį ir žinias panaudoti kuriant tokią agentūrą, kurios pati ilgą laiką ieškojau. Taip 2018 metų sausį gimė Influenceriai.lt, kuriantys ir įgyvendinantys strateginius, į rezultatą orientuotus influencerių marketingo sprendimus. 2. Kaip žinia, šiuo metu dirbate su Nagliu Bierancu bei Simona Burbaite, ar planuojate plėsti agentūros veiklą, ieškoti daugiau nuomonės formuotojų socialiniuose tinkluose? Galbūt tai jau darote? Influencerių atstovavimas nėra pagrindinė mūsų veikla. Taip jau susiklostė, kad Lietuvoje tapo įprasta, jog influencerių agentūra privalo atstovauti žinomus nuomonės lyderius. O mes, priešingai, renkamės to nedaryti, nes tikime, kad klientui turime pasiūlyti geriausiai jam tinkantį influencerį iš visos rinkos, o ne tą, kurį atstovaujame ir turime surasti jam papildomų projektų. Tad mūsų agentūra sprendžia prekių ženklų iššūkius ir su influencerių pagalba siekia užsibrėžtų tikslų. Mes pasitelkiame platų nuomonių lyderių tinklą Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse, formuodami kampanijos strategiją, žinutę, formas ir tuomet įtraukiame į kampaniją pagal kriterijus atrinktus influencerius, nepriklausomai nuo to, kas juos atstovauja.O mūsų atstovaujamiems influenceriams padedame vystyti įvaizdį, partnerystes, konsultuojame strateginiais ir viešųjų ryšių klausimais. Kol kas atstovaujamų influencerių rato neketiname plėsti, o sėkmingai visose Baltijos šalyse įgyvendiname kampanijas ir projektus, kuriose vidutiniškai dalyvauja nuo 5 iki 15 skirtingų dydžių ir sričių influencerių. 3. Ko reikia, norint tapti influenceriu? Kokybiškas influenceris šiandien turi turėti begalę įgūdžių – mokėti savitai, kūrybiškai pažvelgti į produktą ar paslaugą ir papasakoti apie tai savo sekėjams, fotografuoti, filmuoti, montuoti, įtaigiai rašyti. Taip pat jam neturi būti svetima duomenų analizė, planavimo ir strategavimo įgūdžiai. Jau nekalbant apie tai, kad darbas su prekių ženklais reikalauja disciplinos, verslo etikos ir vadybinių žinių.Vis dėlto pagrindinis influencerio bruožas – gebėjimas kurti autentišką turinį ir įtraukti savo sekėjus į dialogą. Tokie žmonės daro įtaką sekėjų vartojimo ir apsipirkimo įpročiams bei pasirinkimams – tai yra tikroji influencerio vertė, dėl kurios su jais nori bendradarbiauti prekių ženklų atstovai. 4. Didžiausios klaidos, kurias daro dar „nesusiformavę”, neįsitvirtinę influenceriai? Pradedantieji influenceriai neretai neapgalvotai renkasi reklamos partnerius ir priima bet kokį pasiūlymą, neatsižvelgdami į tai, ar toks turinys įdomus jo sekėjams, ar neprieštarauja jo paties komunikuojamoms vertybėms. Jiems derėtų vertinti ilgalaikę perspektyvą ir tai, kad jų klientų portfelis bus svarbus jų ateities partnerystėms. Kai kurios klaidos priklauso ne tik nuo influencerių, bet ir nuo užsakovų – agentūrų ar prekių ženklų. Pavyzdžiui, kai pernelyg kišamasi į influencerio kuriamą turinį, kai juntamas akivaizdžiai prekės ženklo padiktuotas tekstas. Reikia nepamiršti, jog influenceris nėra tik medijos kanalas, jis – turinio kūrėjas, turintis unikalų santykį su savo auditorija ir savitą turinį, dėl kurio yra sekamas.Influenceriai turi jausti atsakomybę už savo reklaminį turinį bei atskleisti savo sekėjams, jog tai yra reklama, už kurią jie gauna atlygį. Paslėpta reklama yra draudžiama, todėl rekomenduojame pažymėti, jog tai yra apmokėtas reklaminis turinys. 5. Knyga, kurią rekomenduotumėte perskaityti kievienam. Tikiu, kad kiekvienam žmogui skirta sava knyga ir kiekvienai knygai turi ateiti tinkamas metas – nėra vienos vienintelės visiems žmonėms ir visiems gyvenimo tarpsniams. Kadangi atstovauju influencerių marketingo agentūrą, rekomenduosiu nuomonės formuotojos Beatos Tiškevič knygą “Vyvenimas”. Ji mano gyvenime atsirado pačiu tinkamiausiu metu, tikiuosi, kad atsiras ir kitiems, paėmusiems ją į rankas.