Nors socialiniai tinklai daugeliui puikiai žinomi, jais naudotis tinkamai yra reikalingos kur kas gilesnės žinios nei atrodo iš pirmo žvilgsnio. Taigi „Whatabout.agency“ įkūrėjas, vadovas bei rašytojas Mantvydas Leknickas dalijosi savo patirtimi ir įžvalgomis Marketingo mokyklos organizuojamuose mokymuose „Socialinių tinklų turinio kūrimas“. 

Beveik 10 metų su socialiniais tinklais dirbantis M. Leknickas teigė, kad tik dėl socialinių tinklų jam pavyko išpopuliarinti savo kūrybą bei sėkmingai parduoti sukurtas knygas. Jo paties įsitikinimu, tinkamai naudojant socialinius tinklus galima pasiekti įspūdingų rezultatų.Nors socialiniuose tinkluose turinį kuria ne visi, jis yra matomas visiems. Viena iš priežasčių, kodėl daugelį vartotojų taip traukia socialinių tinklų turinys – tai FOMO (angl. Fear Of Missing out) reiškinys – sindromas, kuris pasireiškia baime, kad kažką praleisi, kažko nežinosi, o dėl to jaučiamas nerimas. Nenorėdami atsilikti nuo paskutinių naujienų, madų, vartotojai daug laiko praleidžia socialinių tinklų platformose, stebėdami draugų nuotraukas, skaitydami įvairiausias įžvalgas, klausydami podcast‘us ar žiūrėdami naujausius Netflix serialus.

SOCIALINĖS MEDIJOS STRATEGIJA

Kuriant socialinės medijos strategiją, svarbūs 3 pagrindiniai punktai:

  1. Turinys, kuriuo dalinsitės;

      2. Kanalai, kuriuos pasirinksite komunikacijai;

      3. Strategija, kurią susiplanavę nuspręsite savo tikslus ir numatysite rezultatus, kurių norite pasiekti.

Mokymų lektorius dalijosi mintimis, kad kuriant turinį reikia ne tik atsižvelgti į jo interaktyvumą ir išskirtinumą, bet ir į prisitaikymą prie skirtingų auditorijų, esančių skirtinguose socialiniuose tinkluose. Pateikiant turinį viename kanale galite būti linksmesni, kuriantys vaizdo įrašus, kitame – rimtesni ir dalijantys patarimus. Tokiu būdu galite eksperimentuoti, testuoti ir atrasti sau veikiančius ir neveikiančius turinio pateikimo sprendimus.

DIDŽIAUSIĄ ĮSITRAUKIMĄ GENERUOJANTIS TURINIO TIPAS

Vartotojas per savaitę praleidžia beveik 7 valandas žiūrėdamas vaizdo įrašų turinį, kuris generuoja 1200% daugiau įsitraukimo nei visi kiti formatai kartu sudėjus. Iš pateiktos statistikos apie prekinių ženklų turinio pateikimą buvo matyti, kad 54% apklaustų vartotojų labiausiai norėtų matyti vaizdo įrašo turinį, o tik tuomet naujienlaiškius, nuotraukas ir tinklaraščius.

Didžioji dalis įmonių renkasi vaizdo įrašus savo turinio pateikimui ne tik dėl prekinio ženklo žinomumo ar pardavimų didinimo, bendruomenės augimo ar užsibrėžtų tikslų pasiekimo, bet ir dėl didelės panaudojimo galimybės.

STEBĖKITE, ANALIZUOKITE IR KURKITE

Mantvydas Leknickas 3 valandas trukusiuose mokymuose akcentavo žingsnius/veiksmus, be kurių socialinių medijų komunikacija nebūtų tokia veiksni:

1.     Peržvelkite auditoriją, analizuokite ją.

2.     Įvardinkite metrikas, kurias stebėsite (pasiekiamumas, paspaudimai, įsitraukimas, neigiami atsiliepimai).

3.     Konkurentų stebėjimas ir analizavimas.

4.     Įmonės tikslų pasiekiamumo analizavimas (ar pavyko pasiekti užsibrėžtus tikslus? Taip/ne, kodėl?)

5.     Laikykitės užsibrėžto tikslo ir stebėkite laiką (kada jūsų auditorija aktyviausia? Sudarykite turinio tinklelį, pasiruoškite šventėms ir dienoms, kurias galite suplanuoti).

6.     Turinio kūrimas –  apie ką norėtumėte kalbėti? Kalbėti galima apie 3 pagrindinius dalykus: apie produktą, apie save ir apie klientus.

7.     Tinkamas kanalų pasirinkimas.

Pasak „Whatabout.agency“ įkūrėjo M. Leknicko, kada rinka diktuoja sąlygas, vienintelis būdas pranokti kitus – būti trendseteriu (naujų tendencijų kūrėju), ieškoti būdų kaip būti kitokiu ir diktuoti sąlygas kitiems. Nepamirškite, kad turinys su tikslinga žinute tikslinei auditorijai atneša laimėjimą ir sėkmingus pardavimus. Sėkmės!

Teksto autorė Gerda Cicėnaitė