Facebook ir Google reklamos yra vienos populiariausių socialinėje erdvėje. Todėl norint tinkamai jas išnaudoti savo verslo plėtrai bei pardavimų didinimui, būtina žinoti, kaip pasirinkti šių platformų reklamos strategiją ir kokius įrankius naudoti. Norintiems priimti teisingus sprendimus, skaitmeninės rinkodaros agentūros ,,APG Media” vadovas ir ,,Marketingo mokyklos” lektorius Aurimas Paulius Girčys pasidalino keletu naudingų patarimų.

Svarbu numatyti kampanijos tikslus

Kiekviena reklaminė kampanija turi būti kuriama siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus. Aiškus tikslo suformulavimas leis tinkamai parinkti reklamai skirtas pratformas, numatyti reklamos biudžetą (pavyzdžiui, kiek kainuotų pasiekti 1000 žmonių su YouTub’o reklama) bei matyti statistiką. Konkretus kampanijos tikslas leis sutaupyti pinigų (biudžetą reikia panaudoti tikslingai) bei pasiekti tikslinę auditoriją.

Konversijos

Anot Aurimo Pauliaus Girčio, su Google paieška, display, video baner’iais bei discovery reklama galime pritraukti žmones į savo svetainę, tačiau tam reikia teisingai nustatyti Google reklamos konversijas. 

Konversijos – tai ypatingai svarbi metrika Jūsų marketingo komunikacijoje. Jos padeda pasiekti Jūsų verslo išsikeltus tikslus, tačiau pagrindinis tikslas nekinta – tai konversijos kainos mažinimas bei konversijų kiekio didinimas už tikslinę kainą. 

Svarbu suprasti, jog konversija ne visada reiškia tik pardavimą (makro konversija), daug dažniau jos vyksta dar prieš pardavimą (mikro konversijos): nuorodų sekimas, PDF failų atsisiuntimas, naujienlaiškio prenumeratos ar kita. Tai priklauso nuo verslo tipo. Kaip teigia A. P. Girčys: „Net jeigu mikro konversijai nenorite optimizuoti reklamos, jų svetainėje reikia turėti kuo daugiau, tai padeda kaupti duomenis.“

Auditorijų panaudojimas

Jei turite verslą ir galvojate, kad Jūsų auditorija yra labai ribota (pavyzdžiui, tik Vilniaus mieste gyvenantys žmonės), didelė tikimybė, jog prarandate apie 90% visų Google teikiamų reklamos galimybių.

Reklaminės kampanijos metu Jūs galite naudoti auditorijas, skirtas charakterizuoti Jūsų verslą. Todėl reklamos kampanijos auditorijos parinkimo metu Aurimas Paulius Girčys pataria tinkamai pasirinkti nustatymus. Pavyzdžiui, vietoje gana ribotos „Targeting” funkcijos, pasirinkti „Observation“. Tokiu atveju reklama bus ir toliau rodoma tikslinei auditorijai, tačiau papildomai gausite informacijos apie tai, kokioms dar auditorijoms priklauso žmonės, ieškoję informacijos pagal Jūsų numatytus raktažodžius.

Vartotojų poreikiai

Prieš kuriant reklaminę kampaniją socialiniame tinkle Facebook, verta atsižvelgti ne tik į tai, kas yra Jūsų tikslinis prekių ar paslaugų vartotojas, bet ir į šiuos aspektus:

1. Kokias vartotojų problemas sprendžia Jūsų prekės ženklas?

2. Kokie yra kliento „Pain points”, kuriuos Jūs galite padėti išspręsti?

3. Kokie Jūsų prekės ženklo privalumai lyginant su Jūsų konkurentais?

4. Kas lemia Jūsų klientų apsisprendimą pirkti?

Šių aspektų analizė leis geriau pažinti savo tikslinę auditoriją ir tinkamai parinkti komunikacijos ir kuriamos reklaminės kampanijos sprendimus.

Kūrybiškumas

Savaime suprantama, jog kuriamos reklamos ne tik turi būti, bet ir privalo būti įdomios, įtraukiančios bei kūrybiškos. Dėl šios priežasties jų formatas turėtų būti kuo daugiau interaktyvus. 

„APG Media” vadovas Aurimas Paulius Girčys mokymų metu teigė: „Įvairesnis reklamos turinys socialinėse medijose pritraukia daugiau auditorijos bei pasaktina jos įsitraukimą”. Lektorius skatina nebijoti drąsių sprendimų, dažniau naudoti karuselę ar vaizdo įrašus. Pavyzdžiui, socialiniame tinkle „Facebook“ naudojama vaizdo įrašų reklama sugeneruoja 20% daugiau paspaudimų nei paprastas įrašas, todėl verta apsvarstyti vaizdo įrašų kiekio didinimą.

Visiems, kurių verslas neatsiejamas nuo skaitmeninės erdvės, yra ne tik reikalinga, bet ir būtina pažinti savo svetainės lankytoją. Jūsų tikslinės auditorijos pažinimas leis pasiekti užsibrėžtus tikslus, teisingiau pasirinkti reklaminius sprendimus, tinkamai investuojant į reklamą. 

Tačiau svarbu prisiminti tai, kad didžiausią sėkmę verslui atneša teigiama Jūsų svetainės lankytojo patirtis. Analizuokite duomenis, ieškodami geriausių sprendimų bei nepamirškite kūrybiškumo.

Teksto autorė Radvilė Viskantaitė