Į(SI)KVĖPK SU JULIUMI KAKNEVIČIUMI | marketingo-mokykla.lt

Į(SI)KVĖPK SU JULIUMI KAKNEVIČIUMI

Kiekvieno mėnesio viduryje kviečiame į(si)kvėpti prie kavos su žinomais ir kompetentingais savo sričių specialistais. Šiandien kalbiname B2B marketingo specialistą Julių Kaknevičių, marketingo agentūros „We Are Marketing“ partnerį.

Kaip pradėjote dirbti B2B marketingo srityje?

Čia yra sausesnė versija ir platesnė versija 😊 Sausesnė yra tokia, kad specializavimasis į B2B marketingą įvyko savaime po to, kai savo agentūroje nusprendėme, jog iš vienų rankų turime teikti platų spektrą marketingo paslaugų. Logika buvo tokia, kad teikdami įvairias paslaugas – nuo strategijos iki dizaino ir techninio įgyvendinimo – galime jausti stipresnę atsakomybę dėl klientams sukuriamo rezultato ir užtikrinti vientisumą.

Tačiau B2B marketingas man ir pačiam asmeniškai yra labai įdomus tuo, kad čia kalbam apie labai kompleksišką pirkimo procesą iš vartotojo pusės, apie dideles pirkimų sumas, apie tai, kas kuria ilgalaikes partnerystes, apie subtilius dalykus, kurie kuria pasitikėjimą, tačiau nėra akivaizdūs. Šioje rinkoje yra kur kas daugiau galimybių ir erdvės rinkos edukavimui, pastebimam pokyčiui sukurti, nes tik neseniai daugelis B2B įmonių pradėjo suprasti, kokie galingi marketinginiai įrankiai gali būti, pasitelkiant juos sistemingam partnerysčių vystymui.

Kaip manote, kokios kompetencijos ir savybės yra reikalingos geram B2B marketingo specialistui?

Savybės labai panašios kaip ir bet kurios srities marketinge – gebėjimas perprasti klientą ir jo poreikius, stiprus nuovokumas ir kritinis mąstymas. Konkurencijai intensyvėjant darosi svarbu ir strategiškumas bei kūrybiškumas. Didesnėse įmonėse, natūralu, dar ir gebėjimas analizuoti ir interpretuoti duomenis.

Kokios šiandieninės marketingo tendencijos, Jūsų manymu, yra turinčios daugiausiai potencialo bei tokios, į kurias labiausiai reikėtų atsižvelgti ateityje?

Tikrai ganėtinai akivaizdu, kad reikia investuoti į turinį. Jis turi būti savalaikis, vertingas, koncentruotas. Tai viena iš priežasčių kodėl populiarėja video turinys.

Kalbant apie kanalus, manau kad milžinišką dar labai mažai išnaudotą potencialą turi Linkedin tinklas. Labai retai jis įdarbinamas teisingai, dėl to įmonės nusivilia rezultatais ir ten nebegrįžta. Tačiau tai fantastiškas kanalas visų rūšių B2B komunikacijai – jis gali atstoti viešuosius ryšius, būti vienas pagrindinių pardaviminių užklausų generavimo šaltinių, pasitarnauti prekės ženklo žinomumo didinimui, santykių mezgimui, asmeninio prekės ženklo vystymui ir t.t.

Iki šiol B2B marketinge dar mažai įdarbinamos technologijos – be CRM programos (kurią irgi turi įsidiegę toli gražu ne visos įmonės), yra gausybė neišnaudotų įrankių automatizuoti pardavėjų darbą, užklausų generavimą, supaprastinti demo/prezentacijų/pasiūlymų rengimą, kūrybą. Ateityje marketingistai, kurie teisingai pasitelks MarkTech įrankius, pasieks daug kartų geresnį efektyvumą nei kiti.

Kur, Jūsų nuomone, būtent B2B marketingo specialistai gali semtis įkvėpimo ir minčių geriems rezultatams siekti? Galbūt turite savo įkvėpimo šaltinį?

Sričių, kurios turi veikti, yra begalė, ir kiekvienoje yra atskira specifika. Dėl to savo srities specialistai (ar tai būtų Google Search Ads, ar SEO, ar Linkedin kampanijų, ar pardavimo kampanijų, Email marketingo, parodų ir t.t.) daugiausia stebi savo sritį ir žino kas joje duoda optimalų rezultatą. Visose srityse vienas žmogus negali būti geras. Man pačiam geriausias įkvėpimas rezultatui siekti yra nuolat stebėti, kas veikia man pačiam. Išsisaugoti el. laiškų antraštes, kurios suintrigavo atidaryti laišką, darytis ekrano nuotraukas su reklamomis, kurios suintrigavo kažką parsisiųsti, žymėtis idėjas mikro-paslaugoms, kurios priviliojo išbandyti naują tiekėją ir t.t.

Kokios yra svarbiausios Jūsų, kaip B2B marketingo specialisto, vertybės?

Orientavimąsi į rezultatą laikau viena svarbiausių vertybių.

Koks dalykas labiausiai džiugina Jūsų karjeroje?

Geriausias jausmas yra kliento įvertinimas, kai sako, jog su komanda padarėme tai, kas neįmanoma arba stipriai viršija jų lūkesčius. Tikrai tikiu, kad Lietuvoje turime visas galimybes sukurti pasaulinio lygio produktus ir paslaugas, tą kuo toliau, tuo dažniau įrodome ir tarptautiniu lygmeniu. Džiaugiuosi, kad kuo toliau tuo dažniau tai girdim ir iš klientų.

Ar pandemijos metu Jūsų darbo rutina pasikeitė? Jei taip, kaip sekasi prie jos prisitaikyti?

Mūsų agentūros specifika yra labai dėkinga – visi pasiėmėme kompiuterius iš ofiso ir ramiai toliau dirbame iš namų. Asmeniškai, gal tik namie aplink bėgiojantys 2 metukų dvynukai dėmesį trikdo kiek labiau nei klegesys ofise 😊

Darbų intensyvumas šiais metais buvo labai didelis. Turėjome galimybę sustiprinti komandą keletu labai stiprių profesionalų.

Ar kada nors jaučiate motyvacijos stoką? Kaip su tuo kovojate?

Nors agentūrą įkūriau prieš 8 metus, vis dar skaitau save jaunu ir manau, kad motyvacijos man dar užteks ilgam. Agentūroje kiekvieną savaitę susiduri su naujomis industrijomis, užduotimis, sprendi klientų iššūkius, todėl su tokia dinamika aš nelabai žinau, ką reiškia motyvacijos stoka, taigi nežinau ar iki galo suprantu klausimą.

Jei turėtumėte vienu žodžiu apibūdinti savo darbą, koks tai būtų žodis?

Augimas.

Išsiplėsti? 😊

Manau, kad augimas tiek mūsų kaip agentūros, tiek asmeninis, tiek klientų, tiek ir kolegų, yra tai, kas yra ir didžiausia prasmė ir tikslas. Ir turim viską, ko reikia tam pasiekti.

Teksto autorė: Deimantė Vaitkutė