Grafinis dizainas – aiškiai ir paprastai
Ar kada nors atkreipėte dėmesį į vizualus, kuriuos savo komunikacijos kanaluose pateikia įvairūs prekiniai ženklai bei įmonės? Jeigu pasirinkote teigiamą atsakymą, tikėtina, kad suprantate, jog vizualus turinys labai svarbus. Todėl grafinis dizainas – viena svarbiausių priemonių sukurti patrauklų prekinio ženklo arba įmonės įvaizdį.
Susivokti apie grafinio dizaino srities svarbą komunikacijoje dar labiau padėjo sausio 28 d. įvykę grafinio dizaino mokymai pradedantiesiems, vesti ilgametės „Marketingo mokyklos“ narės, grafinio dizaino vadovės, Alinos Lavrynovič. Lektorė nuo 2016 m. dirbanti su įvairiais grafinio dizaino projektais mokymų metu pristatė svarbiausius grafinio dizaino panaudojimo principus, parodydama, kad grafinis dizainas – paprastas ir aiškus, o vizualaus turinio kūrimas gali būti ne tik varginantis darbas, tačiau ir labai smagus procesas.
NUO KO PRASIDEDA GRAFINIS DIZAINAS?
Reikėtų pradėti nuo to, kad nors maketavimas ir grafinis dizainas yra gretinami, tai nėra tie patys objektai. Grafinis dizainas yra skirtas kūrybai, resursų ieškojimui, vizijos perteikimui. Maketavimas leidžia grafinio dizaino pradėtą darbą užbaigti ir pateikti galutinį variantą.
Svarbu žinoti ir tai, kad vizualus turinys negimsta savaime. Tam, kad maketas lengvai sugultų į pasirinktą platformą reikia:
- Teksto kaip inspiracijos;
- Moodboard’o technikos;
- Konkurentų analizės.
Aprašykite savo viziją, sugalvokite asociatyvius žodžius, kurie turėtų sietis su jūsų kuriamu vizualu, arba išanalizuokite jau paruoštą tekstą, pagal kurį bus kuriamas maketas. Prisiminkite, kad nors vizualas priklauso nuo teksto, kuriame slypi idėja, tekstas nėra toks svarbus ir patrauklus kaip vizualus turinys. Jūsų, kaip grafinio dizainerio užduotis yra padaryti, kad tiek tekstas, tiek vizualus turinys derėtų tarpusavyje ir spinduliuotų vienodą viziją.
Nepamirškite ir moodboard’o, kuriame sudėtumėte koliažą ir inspiruotumėte save vizualiais sprendimais, kuriuos galite interpretuoti savo kuriamame makete.
Analizuokite konkurentus ir nebijokite esamą idėją interpretuoti savaip. Nevenkite drąsesnių už konkurentus sprendimų. Svarbiausia – neplagijuokite!
SPALVOS VIZUALINIAMS SPRENDIMAMS
Spalvų spektras ir jo suderinamumas turi labai daug reikšmės vizualaus turinio kūrime. Todėl reikėtų džiaugtis, kad skirtingai nei daugelio kitų profesijų, pavyzdžiui, makiažo specialistų, grafiniams dizaineriams su spalvų spektro sprendimais labai padeda įvairūs automatiniai įrankiai.
Spalvų spektro tinkamas pritaikymas vizualiame turinyje prideda profesionalumo, o pačių spalvų reikšmių suvokimas padeda idėjos išpildyme. Pavyzdžiui, jeigu kuriate maketą moteriškų drabužių linijai, skirtai besilaukiančioms moterims, jums reikės spalvų, kurios simbolizuoja švelnumą, moteriškumą ir rūpestingumą. Tam puikiai tiks rožinė spalva.
Svarbu ir tai, kad naudojamos spalvos projektui ar atliekant grafinio dizaino darbus įmonėje būtų vientisos, pastovios. Tam dažniausiai padeda brandbook’ai.
Kalbant apie spalvų nustatymus, dar tik pradedantiesiems grafikos dizaineriams svarbu atskirti ir CMYK bei RGB. Ar galėtumėte pasakyti, ką jie reiškia?
Teisingai, CMYK skirtas spaudai, o RGB – skirtas skaitmeninei erdvei. Tinkamai panaudojus šiuos nustatymus, neteks nusivilti spalvomis, pamačius galutinį kuriamo turinio vaizdą.
ŠRIFTAI
Lektorė Alina Lavrynovič mokymų metu pirmiausia išskyrė esminius šriftų tipus. Tai serifiniai ir beserifiai šriftai. Juos atskirti nesunku.
Serifiniai šriftai turi specifinę išvaizdą. Kaip pavyzdį galima išskirti Times New Roman šrifą. Visi tokio tipo šriftai naudojami spaudoje, oficialiuose dokumentuose. Serifinis šriftas suteikia oficialumo, rimtumo.
Beserfiai šriftai ne tokie įpareigojantys. Jie naudojami skaitmeninėje erdvėje, simbolizuoja modernumą, paprastumą, prieinamumą.
Naudojant šriftus nepamirškite nepadauginti – vizualiame turinyje neturėtų būti naudojama daugiau nei 3 skirtingi šriftai. Taip pat venkite gražiai atrodančių, tačiau neaiškių šriftų. Geriau paprastesnis šriftas ir greičiau pritrauktas tikslinės auditorijos turinys nei greitas auditorijos atsiribojimas nuo jūsų sukurto vizualo. Svarbiausia, kad tekstas būtų ryškus. Galite naudotis lektorės pasiūlyta 3:1 taisykle – tekstas turi būti tris kartus ryškesnis nei fonas.
SUKŪRĖTE MAKETĄ – TINKAMAI IŠSAUGOKITE
Ar žinojote, kad vizualiam turiniui svarbu ne vien tai, kaip jis sukurtas, tačiau ir tai, kaip jis išsaugotas? Pagal lektorę, svarbiausia atskirti pagrindinius maketo formato tipus:
JPG – mažos talpos ir žemos kokybės formatas, daugiausiai internetinių svetainių ir banerių kūrimui, kurie reikalauja ypač mažos talpos formatų, neapsunkinančių internetinės svetainės darbo.
PNG – didesnės talpos, aukštos kokybės formatas, skirtas aukštos kokybės maketams.
PDF – aukštos kokybės formatas, skirtas spaudos, tekstiniams failams.
Šie formatai pagrindiniai ir yra uždari. Juos atsisiuntus, kitas asmuo jų koreguoti negali. Jei norite siųsti failą koregavimui, naudokitės atvirais failais:
AI/PSD – originalios kokybės formatas, skirtas profesionaliems darbams.
EPS – originalios kokybės formatas, skirtas spaudai, kuris nepalaiko transparent (be fono) funkcijos.
PARDUOKITE VIZUALŲ TURINĮ KLIENTUI REMDAMIESI ŠIOMIS TAISYKLĖMIS:
- Skirkite dėmesio kliento poreikiams ir jo gerovei. Naudokite ryškius ir drąsius sprendimus, išsiskiriančius iš kitų.
- Nurodykite laiko rėmus. Jeigu kuriate turinį apie akcijas, išryškinkite akcijos galiojimo laiką ir aplinkybes.
- Call to action – kvietimas klientą veikti tam, kad pasiektumėte savo sukurto vizualo idėja – pritraukti klientą ir įsiūlyti jam prekę ar paslaugą.
- Sukurkite wow faktorių, kuris atkreipia dėmesį. Tam reikalingi drąsūs sprendimai ir originalumas.
JEIGU ATLIKOTE DARBĄ IR GALVOJATE, KAD BUVO LENGVA, PASITIKRINKITE AR NEPADARĖTE KLAIDŲ
Visi darome klaidų ir tai natūralu. Tačiau jeigu dirbate grafinio dizaino srityje, visada bent kelis kartus patikrinkite, ar parinkote tinkamą šriftą, ar pasirinkote tinkamą formatą, ar tinkamai įterpėte tekstą, nepalikę klaidų, ar nepadarėte pernelyg kontrastingo ir ne pritraukiančio, bet atstumiančio klientą vizualo, ar pilnai užpildėte maketo erdvę.
Nepamirškite pritaikyti naujausių 2021 m. grafinio dizaino trendų, kuriuos rasite naujausiame mūsų Instagram įraše.
Linkime lengvos, tačiau sėkmingos ir daug žadančios pradžios dirbant grafinio dizaino srityje!
Teksto autorė: Deimantė Vaitkutė