Ar asmeninio prekės ženklo vystymas reikalingas tik freelancer’iams? | marketingo-mokykla.lt

Ar asmeninio prekės ženklo vystymas reikalingas tik freelancer’iams?

Socialiniai tinklai ir vis didėjančios jų galimybės kelia naujus iššūkius tiek įmonėms, tiek asmeninį verslą vystantiems žmonėms. Todėl labai svarbu išvengti klaidų, galinčių nulemti nesėkmę. Apie tai, kaip išsiskirti iš konkurentų, pažinti savo klientą, teisingai pozicionuoti save ir savo verslą, ,,Marketingo mokyklos“ organizuotų mokymų metu pasidalino Indrė Širkienė.

Indrė Širkienė ̶ asmeninio prekės ženklo ir socialinių tinklų marketingo konsultantė. Nuo 2015 metų moteris padeda smulkioms ir vidutinėms įmonėms, laisvai samdomiems specialistams plėsti sako klientų ratą. Lektorės patirtis parodė, jog vystydama savo pačios asmeninį prekės ženklą socialiniuose tinkluose, ji beveik 4 kartus padidino savo paslaugų pardavimus, lygindama su tuo laikotarpiu, kai to nedarė. Tačiau kyla klausimas, kas yra asmeninis prekės ženklas (angl. Personal Brand), kuris gali taip padėti verslui? 

Asmeninis prekės ženklas yra mūsų įvaizdis, turintis įtakos prekinio ženklo reputacijai arba kitų nuomonei apie jį. Asmeninio prekės ženklo vystymas leidžia kontroliuoti tai, kaip kiti mus mato, padeda siekti karjeros aukštumų ar plėsti klientų ratą. Taigi, vystyti savo asmeninį prekės ženklą pravartu kiekvienam.

Svarbiausia – teisingas pozicionavimas

Socialiniai tinklai ir vis besiplečiančios jų galimybės kelia naujus iššūkius. Tai aktualu tiek įmonėms, tiek asmeninį verslą turintiems žmonėms. Visa informacija, kuri yra prieinama internetinėje erdvėje formuoja vienokią arba kitokią nuomonę apie mus. Todėl svarbu nepamiršti, kad mes visi turime asmeninį prekės ženklą net ir tada, jeigu nekalbame konferencijose arba nesinaudojame socialiniais tinklais. Taip yra todėl, kad mus supantys žmonės turi vienokią arba kitokią nuomonę apie mus. Taigi mes asmeninį prekės ženklą vystome visada. 

Norintys tikslingai vystyti savo asmeninį prekės ženklą, pirmiausiai turėtų pradėti nuo savianalizės. Kai mes atrandame savo stiprybes, trūkumus, tam tikrus profesinius įgūdžius, kurie mus išskiria iš kitų, galime sėkmingai pradėti vystyti asmeninį prekės ženklą.

Širkienė išskyrė pagrindinius pozicionavimo žingsnius:

• Pagrindinių konkurentų įvardijimas.

• Tikslinės auditorijos pažinimas.

• Suvokimas, ko konkrečiai nori jūsų klientas/darbdavys.

• Įrodyti, kodėl jumis galima pasitikėti.

• Kuo jūs išsiskiriate iš konkurentų.

• Kuo esate panašus į konkurentus.

• Koks jūsų pažadas (tai ką ketinate pasiūlyti savo klientams).

Svarbu teisingai identifikuoti save ir savo tikslu

Anot Indrės Širkienės, tikslai turėtų būti konkretūs, pamatuojami ir apibrėžti laike. Jeigu esate vienos srities specialistas, jums bus svarbu pasiekti tikslinę auditoriją, kuriai būtų naudingas jūsų kuriamas produktas ar paslauga. Todėl jūsų komunikacijos tikslas – pritraukti naujus klientus, išlaikyti jau esamus, užmegzti naujas partnerystes. Kitu atveju, jeigu esate arba siekiate būti nuomonės formuotoju, jums turėtų būti svarbu sudominti kuo platesnę auditoriją, o komunikacijos tikslu tampa naujų sekėjų pritraukimas. Tačiau visais atvejais svarbu komunikuoti tai, kas mes esame, kokios yra mūsų vertybės. Nevertėtų kurti fiktyvaus įvaizdžio, nes tai veda prie nusivylimo.

Kaip nustatyti savo asmeninio prekinio ženklo DNR?

Asmeninio prekinio ženklo DNR yra tai, kas slypi mumyse, todėl svarbu tai pažinti. Indrė Širkienė pataria atsakyti į šiuos klausimus:

• Kam jaučiate didžiausią aistrą?

• Apie ką galite kalbėti nuolatos?

• Kokia tema galėtumėte perskaityti šimtą knygų ir tai netaptų nuobodu?

• Kokią problemą norėtumėte išspręsti?

• Ką galėtumėte daryti penkis metus be jokio užmokesčio?

Anot lektorės I. Širkienės: ,,mūsų pomėgiai ir mūsų stiprybės yra išskirtinumai, kurie leidžia mums nusistatyti savo nišą“. Jie leidžia tinkama linkme plėtoti asmeninį prekinį ženklą.

Tikslinis klientas

I. Širkienės teigimu, neįmanoma būti geriausiu pasirinkimu visiems. Norėdami pasiekti didelę auditoriją, iššvaistysite daug laiko bei finansinių resursų. Geriau yra tiksliai žinoti, kokią auditoriją jūs norite pasiekti. Siekdami tikslo, stenkitės tai daryti palaipsniui. Svarbu suprasti, kokia industrija yra jūsų prioritetas bei gerai apgalvoti, koks jūsų klientas. Svarbu išsiaiškinti, kokia jo amžiaus grupė, išsilavinimas, kur jis gyvena, kokios jo pajamos, socialinė padėtis, kokias vertybes jis puoselėja. Sukūrus savo būsimo kliento portretą, galėsite tikslingai pasirinkti bei išnaudoti reklamos galimybes, o jus pamatys tie, kuriems reikalingas jūsų siūlomas produktas ar paslauga.

Konkurencinė aplinka

Norėdami pasiekti geresnių rezultatų, visada stenkitės pažinti savo konkurentus. Anot I. Širkienės: ,,konkurentų tikslinis klientas bus labai panašus į mūsų, todėl tai leis lengviau surasti būdų, kaip išsiskirti.“ 

Tam gali padėti SWOT (SSGG) analizė. Lektorė rekomenduoja daug dėmesio skirti savo stiprybių, silpnybių, galimybių ir grėsmių analizei. Tai padės įžvelgti savo ir konkurentų silpnybes bei suprasti, kokių galimybių dar neišnaudojote.

Klaidinga manyti, jog socialinėje erdvėje tinkamai save pristatyti turi tik tie, kurie plėtoja savo verslą ar ieško partnerių tolimesnei veiklai. Asmeninio prekės ženklo vystymas svarbus kiekvienam: nuo politiko iki studento, siekiančio geresnių karjeros galimybių. Todėl nieko nelaukite ir pasinaudokite praktiniais Indrės Širkienės patarimais. Sėkmės!

Teksto autorė Radvilė Viskantaitė