Aktyviai kintanti mokymų rinka: kodėl verta mokytis Online?
Šiandieninė pasaulinė ekonominė ir socialinė situacija renginių ir mokymų rinkoje atsispindi per aiškias tendencijas – kasdien auga Online įvykių pasirinkimas. Įvairiuose šaltiniuose minima, kad numatomas žymus virtualių renginių rinkos, nuo 78 mlrd. dolerių (2020 m.) iki 774 mlrd. dolerių (2030 m.), augimas. Tačiau nuolatiniams renginių bei mokymų dalyviams kyla klausimas – ar virtualūs renginiai išties atstoja gyvus seminarus ar konferencijas? Ar nenukenčia turinio bei jo įsisavinimo kokybė?
Ši dilema itin opi mokymų sektoriui, prioritetu turinčiam nešti vertę ir žinias klientui. Atsižvelgdami į kylančia nežinomybę, apžvelgiame, kodėl Online mokymai ne tik nenusileidžia gyviems mokymams, bet ir turi stiprų potencialą pralenkti gyvų seminarų tradiciją ir netgi sugrįžus galimybei mokytis gyvuose mokymuose – išlikti dominuojančia mokymų forma.
Lengviau įsisavinamas turinys
Mokydamiesi Online dalyviai turi galimybę prisijungti į mokymus iš bet kurios patogios lokacijos, dažnu atveju, tai – namai. Atitinkamai, remiantis grįžtamuoju dalyviu ryšiu, akivaizdu, kad namų aplinkoje yra lengviau atsipalaiduoti bei atrasti komfortišką vietą mokymų klausymui ir stebėjimui. Rezultate, nejuntama papildoma įtampa dėl veikimo socialinėje aplinkoje ir visa koncentracija nukreipiama į mokymų turinį. Ne paslaptis, kad dalyvaudami Online mokymuose „studentai“ turi visišką laisvę užsiimti ir kita veikla, leidžiančia priimti turinį natūraliai, pavyzdžiui, gaminti ar atlikti namų ruošos darbus, nejaučiant kaustančio “mokyklos suolo” efekto.
Platesnės laiko planavimo galimybės ir mokymasis savo tempu
Online mokymai ne tik transliuojami gyvai, tačiau dalyviams suteikiama galimybė ir peržiūrėti mokymus per tam tikrą nustatytą laiką po transliacijos. Šis aspektas itin aktualus įprastomis ofiso valandomis ar kitu griežtu grafiku dirbantiems dalyviams, kuriems nebereikia skubėti į mokymų vietą per kamščius, skaičiuoti minutes ir jausti rūpestį dėl vėlavimo. Mokymus galite peržiūrėti jums tinkamu laiku per nustatytą terminą. Svarbu ir tai, kad išnyksta fizinio pasaulio laiko barjerai – galite suplanuoti dalyvavimą keliuose renginiuose, mokymuose ar kitose veiklose vienu metu bei mokytis tada, kai jums tai patogu. Juk ne visi efektyviai įsisaviname informaciją vakarais, todėl mokymus galite drąsiai peržiūrėti ar pabaigti žiūrėti ir prie rytinio kavos puodelio.
Galimybė laisvai diskutuoti ir vaidmenų nykimas
Lektoriaus ir mokymų dalyvių santykis gyvo seminaro metu įprastai apibrėžiamas aiškiomis ribomis. Tam didelę įtaką turi scenos zonos, kėdžių išdėstymas, sukuriantis atskirtį tarp auditorijos ir pristatančiojo. Tokioje aplinkoje gali būti kiek nedrąsu užduoti klausimus ar diskutuoti. Su daug pozityvesne praktika susiduriama Online mokymų metu: dalyviai ir lektorius komunikuoja vienam lygmenyje ir gali diskutuoti tarpusavyje, nejausdami suformuotų “vaidmenų”. Virtualioje erdvėje statuso ar vaidmens ribos išnyksta, juk lektorius gali drąsiai vesti mokymus įsitaisęs ant sofos namuose, o jūs – taip pat komfortiškai klausytis. Online mokymų metu pabrėžiamas vienas pagrindinių edukacijos principų: žmogus suteikia žinias kitam žmogui. Taip, tai tiesiog žmogus-žmogui ryšys – paprasta, tiesa?
Pasaulinis kontekstas ir auganti turinio kokybė
Svarbu pabrėžti, kad Online mokymai savo formatu jau kalba apie neribotas galimybes. Ne tik planuoti savo laiką, mokymosi tempą ar patogią lokaciją. Online mokymų metu kuriama pasaulinė auditorija, kurią vienija noras tobulėti ir, dažniausiai, bendra interesų sritis. Galimybė priimti neribotą dalyvių skaičių, pirmiausiai, atveria galimybes didinti mokymų vertę ir suteikti dalyviams vis geresnį turinį, bendradarbiaujant su aukščiausio lygio profesionalais – lektoriais. Ne mažiau svarbu ir tai, kad Online mokymai leidžia sujungti profesionalus iš viso pasaulio, todėl diskusijų ar klausimų – atsakymų sesijos metu, mokymų dalyviai turi galimybę išgirsti ir dalintis pačiomis įvairiausiomis patirtimis. Šis momentas itin svarbus marketingo mokymų sričiai, kadangi efektyvus šiuolaikinis marketingas paremtas pasaulinių tendencijų ir praktikų stebėjimu bei taikymu, įvertinant savo rinkos/auditorijos poreikius.
Nepaisant akivaizdžių Online mokymosi privalumų, dalis pasaulinės mokymų auditorijos į šį formatą dar žiūri kiek kritiškai. Visgi, sulaukdami vis daugiau atsiliepimų iš savo Online mokymų auditorijos – marketingo srityje tobulėjančių specialistų, drąsiai pateikiame išvadą – Online mokymasis suteikia itin stiprią vertę ir laisvę. O ko dar ieško šiuolaikinis marketingo specialistas?
Teksto autorė Alina Lavrynovič