2021-ųjų metų marketingo tendencijos

Daug iššūkių atnešę 2020-ieji jau baigėsi. Norisi lengviau atsipūsti, tačiau praėję metai turėjo didelį poveikį kiekvienam verslui. Kaip pasirengti šiems, 2021-iems metams, kad jie būtų sklandesni? Štai keletas tendencijų ir patarimų skaitmeninio marketingo specialistams.

Socialinės medijos taps geriausiu pirkimo kanalu.

Massimiliano Tirocchi, vienas iš „Shapermint“ įkūrėjų, mato pokyčius socialinėje medijoje: „Socialinių medijų platformos, tokios kaip Facebook, leidžia vartotojams lengviau pereiti nuo atradimo prie pirkimo”. Nereikalauja palikti tos pačios platformos, kas sukuria paprastą ir sklandų pirkimo kelią. Prekybai socialiniuose tinkluose toliau augant, mažmeninės prekybos prekių ženklai turės prisitaikyti prie šių platformų.

Skaitmeninio verslo vingiai gali tapti nuolatiniai.

„The Gauge Collective“ įkūrėjas Teddy Heidtas) prognozuoja, jog virtualūs įvykiai ir nauja patirtis, tai raktas į Jūsų auditoriją. Stenkitės, kad socialinių medijų veikla būtų kuo įvairesnė, taip sulauksite didesnio vartotojų įsitraukimo.

Jimas Krugeris, „Veeam“ rinkodaros vadovas, pastebi, kad ,,virtualūs renginiai prasidėjo dėl būtinybės“, tačiau dabar jie gali likti norma dėl prieinamumo, nuolatinių saugumo problemų, bet ir dėl 2020 metais išmoktų pamokų: kelionių apribojimai, skrydžių nutraukimas. Krugerio teigimu, daugelis įmonių pastebėjo, kad virtualūs renginiai atveria daugiau galimybių žmonėms dalyvauti renginiuose. Tai įmonėms reiškia mažesnes išlaidas bei didesnę auditoriją. Tiesa, siūloma virtualius renginius transliuoti ne tiesiogiai. Taip išvengsite techninių trukdžių. Svarbiausia ̶ būti kūrybingiems ir skatinti įsitraukimą jau esančiomis socialinių tinklų funkcijomis.

Efektyvus reagavimas į pokyčius.

Komunikacijos specialistės Rūtos Grigonytės teigimu, po 2020-ųjų gerokai daugiau įmonių ir organizacijų bus parengusios vidinės ir išorinės komunikacijos planus krizės atveju bei pasitreniravusios juos taikyti. Anot specialistės: ,,Metų pradžioje apie pusė organizacijų turėjo krizės valdymo planus, tačiau dauguma jų neatnaujindavo.“ Tikėtina, kad po praėjusių metų patirčių daugiau organizacijų pamatė tokių planų atnaujinimo reikšmę, ir 2021-aisiais jautriau reaguos į įvairius išorinius signalus bei efektyviau valdys komunikaciją jautriais klausimais“. Yra tikimybė, kad ši tendencija pasibaigus pandemijai ilgai nesitęs, tačiau išmoktos krizių valdymo pamokos yra neįkainojamos.

Skatinamas organiškas „Instagram“ matomumas.

Internetinės rinkodaros strategė, verslininkė ir turinio rinkodaros ekspertė Vanessa Lau, pataria 2021-aisiais metais įmonėms, savo komunikacijai naudojančioms  „Instagram“  socialinį tinklą, pasinaudoti dviem dalykais: SEO ir „Reels“. Kaip tai padaryti? Turėtumėte nuosekliai skelbti turinį, atitinkantį Jūsų nišą. Pavyzdžiui, jei turite „Instagram“ paskyrą savo šunų dresavimo verslui, turėtumėte sutelkti dėmesį į turinio apie šunų dresūrą skelbimą ir vengti turinio, kuris nuklysta į nesusijusią kategoriją. Kiti būdai, padėsiantys Jums atsirasti paieškoje  ̶  kitų panašių paskyrų stebėjimas ir atitinkamo raktinio žodžio pridėjimas prie savo vardo savo biografijoje (tai yra „Vilma| Šunų dresuotoja“).

Siekdama konkuruoti su „TikTok“ populiarumo didėjimu, „Instagram“ išleido „Reels“  ̶  naują vaizdo turinio formą, leidžiančią kūrybiškai ir linksmai sukurti greitą, dėmesį patraukiantį turinį. Jei nežinote, nuo ko pradėti, Vanesos didžiausias patarimas yra pasinaudoti tuo, kas jau veikia. Jums nereikia išradinėti dviračio iš naujo, tiesiog reikia kurti tai, kas jau veikia kitoje platformoje. Net jei nesate „TikTok“ vartotojas, susikurkite „TikTok“ paskyrą ir išsiaiškinkite, kas šiuo metu populiariausia ir kaip galėtumėte tai pritaikyti savo verslo plėtrai. Sukurtą turinį patalpinkite į „Instagram Reels“.

Mažiau yra daugiau. Minimalistiniai nukreipimo puslapiai (Landing Pages).

Populiariausias dizaino tendencijas lemia vartotojų elgsenos ir požiūrio pokyčiai. Tačiau perėjimas prie labiau minimalistinių nukreipimo puslapių yra nulemtas „Google“ algoritmų. Taip, Jūs supratote teisingai, ši dizaino tendencija tapo labai populiari dėl paieškos algoritmo. Google apdovanoja puslapius, kurie greičiau ir efektyviau atsidaro mobiliuosiuose įrenginiuose, todėl gerėja paieškos rezultatai. Tai reiškia, kad konkurencinėje aplinkoje yra didelis pliusas turėti gana greitai įkeliamą nukreipimo puslapį ar pagrindinį puslapį.

Blankios spalvų paletės ir paryškinti šriftai.

Po metų, kai grafiniame dizaine buvo populiarios drąsios, neoninės ir ryškios spalvos, šiais metais viskas atrodys kur kas santūriau. Kitaip sakant, 2021-aisiais ryškias spalvas pakeis prislopintų spalvų paletės. Tokie prekės ženklai, kaip „Apple“, „LinkedIn“ ir kiti, iš tikrųjų jau naudoja blankesnes spalvas savo grafikoje. Specialistai prognozuoja, kad dizainuose vyraus pilki ir gelsvi atspalviai.

Taip pat ir „Pantone“, kuri jau 22 metus spėja spalvų tendencijas, kurios įsivyrauja daugelyje gyvenimo sričių – interjere, madoje, grafikos elementuose. „Pantone“ 2021-ųjų metų spalvomis paskelbė pilką (Ultimate Grey) ir geltonos spalvos antrasis atspalvis (Illuminating). Kaip teigia, „Pantone“ vykdomoji direktorė Leatrice Eiseman „Tai – spalvų derinys, suteikiantis mums gebėjimo atsigauti po sunkumų ir vilties”. Taigi, šios spalvos parinktos neatsitiktinai, o atspindi šių dienų akimirkas ir nuotaikas. Dviejų spalvų miksas siunčia tvirtumo ir vilties žinutę.

Yra tūkstančiai unikalių šriftų, todėl šiek tiek sunku pasirinkti vieną populiarų šriftą 2021-iems metams, tačiau prognozuojama, jog vyraus masyvesni šriftai. Sujungus paryškintus  šriftus su gana prislopintomis spalvomis, Jūsų grafika gali atrodyti moderni ir madinga.

2021-aisiais nebijokite ne tik eksperimentuoti, bet ir iki galo išnaudoti jau veikiančias socialinių medijų funkcijas tam, kad pasiektumėte savo auditoriją bei pagerintumėte teikiamų paslaugų kokybę.

Šaltiniai: ,,Forbes“, ,,Darni komunikacija“, ,, Social media examiner“, ,,Word Stream“, ,,Brand point“, ,,Marketing Insider Group“, ,,Pantone“ .

Teksto autorė Radvilė Viskantaitė